Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äntligen en Powermac G4 i min ägo! :)


iDo

Rekommendera Poster

Äntligen säger jag bara! Idag köpte jag en Powermac G4, en Agp graphics, för den otroligt mongo höga summan 700:- 0_o

 

Tänkte använda den som TV apparat, d.vs att jag köper en eyeTv, nytt grafikkort tänkte på ett 128mb ATI kort av något slag, och sen en större hårddisk, på runt 120gb eller dylikt.. sen eftersom jag har en rätt liten lägenhet så räcker det nog med en 22" TFT som jag skall sätta på väggen.

 

Så kort sagt så ska jag använda Powermacen som TV Apparat! :)

 

 

Låter det inte underbart? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! hade en sån mac förut, en av dom bästa maccarna jag haft! :)

 

Ja, den är underbar. Jag tycker visserligen att G3an är sechsigare fortfarande, men det är väl en smaksak antar jag.

 

Ingen som vill köpa min vita Macbook btw?

Den bara står i ett hörn i sin vackra kartong nu :( Macbook pro'n är alldeles för bra för att kunna konkureras ut av Macbooken ;p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis...har forfarande en sån, uppgraderad till 1,8 GHz och knappt 1G ram + ett par extra interna diskar och en extern FW-disk. Den tuggar på riktigt bra. Svårt att tänka sig att jag haft den i 8 år nu :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis...har fortfarande en sån, uppgraderad till 1,8 GHz och knappt 1G ram + ett par extra interna diskar och en extern FW-disk. Den tuggar på riktigt bra. Svårt att tänka sig att jag haft den i 8 år nu :rolleyes:

 

Ahh, farligt härligt! :) Ja, den är grymt skön att använda faktist, lite skillnad mot för G3an faktist, även fast det i princip är samma burk, så känns G4an mycket fräschare och bastantare! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, farligt härligt! :) Ja, den är grymt skön att använda faktist, lite skillnad mot för G3an faktist, även fast det i princip är samma burk, så känns G4an mycket fräschare och bastantare! :)

Gratulerar!

Jag har en Dual 500 AGP, tyvärr verkar det inte som om det finns bättre kort än ATI Radeon 9000 pro 64 Mb att stoppa i eftersom endast AGP 2.0 stöds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratulerar!

Jag har en Dual 500 AGP, tyvärr verkar det inte som om det finns bättre kort än ATI Radeon 9000 pro 64 Mb att stoppa i eftersom endast AGP 2.0 stöds.

 

 

Finns ATI 9200 128MB PCI Tv Ut.

ATI 9200 128MB AGP

ATI 9000 128MB AGP

 

B.D :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...