Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpt Macbook nu?


Tompas10

Rekommendera Poster

Har ni som bestämde er för att vänta till den 25e sept köpt er Macbook nu? Jag står ftf i valet och kvalet.. Jag vill så gärna beställa en, men tänk om de släpper en upphottad Macbook inom den snaraste framtiden!!

Ryktena avlöser ju varandra! JOBBIGT!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Det kvittar när du köper, det kommer alltid en ny efter den du köpt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kvittar när du köper, det kommer alltid en ny efter den du köpt...

 

Jo, men handlar det om en uppdatering i januari köper jag nu. Men skulle det vara i oktober, då blir det surt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper du den nu, kommer den nya katten inte med.

Vänta några veckor

 

Ny MacBook innan jul..nja..tveksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man student vill man dock passa på för att få gratis-ipoden; i vilket fall Leopard dessutom säljer till student-pris (!)

 

ED: hopps! Studenter får en iPod t.o.m 30 oktober!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag skrev att jag skulle köpa den 25e. Det gjorde jag inte.

 

Nu kan jag iofs lika gärna vänta på Leoparden, och kanske även Macworld i januari är tänkbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju verkligen inte att vänta till januari... Har varit redo att köpa ganska länge nu, men man får hoppas att leopard är värd att vänta på. Bara katten släpps lös i oktober så man slipper ännu fler förseningar.

 

Snart borde det komma ett datum eller? Och då borde man ju kunna beställa och få Leopard med på köpet. I can't wait...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle köpa nu, vilket jag med har gjort fast mini.

Visar det sig att leoparden ahr barnsjukdomar så har man i alla fall tiger, du har bara ett buggit leopard, troligen så kommer det funka fint, men ifall..

 

Jag har lärt mig den hårda vägen att akta sig för första utgåvor från apple...

 

Hur som helst kommer nog ingen ny MacBook innan januari, om ens då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde mig en sprillans ny macbook idag :skondans: , orkade inte vänta längre.

Har länge varit en trogen Pc ägare. Så det blir första gången jag får uppleva hur det känns att äga en mac. Hoppas det inte blir allt för svårt att gå från Xp till Tiger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar det sig att leoparden ahr barnsjukdomar så har man i alla fall tiger, du har bara ett buggit leopard, troligen så kommer det funka fint, men ifall..

 

Jag har lärt mig den hårda vägen att akta sig för första utgåvor från apple...

Barnsjukdomar i mjukvara är ju dock inte lika allvarligt som i hårdvara. Fixas oftast ganska snabbt och enkelt med buggfixar. Sen är ju inte Leoparden ett helt nytt OS, Apple har ju haft på sig sen 10.0 att fila...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde också den 25:e, orkar inte vänta på Leopard. Dividerade lite med mig själv o tänkte att Tiger bör ju vara stabilt som attans nu och när Leopard kommer så bör det väl finnas en del bebisfel på den, kan lika gärna vänta och köpa senare. Priserna är ju humana :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde min den 25:e och ångrar mig inte alls, just nu känns det som det kvittar om dom släpper den nya om fem minuter :P vill bara ha min macbook! heh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Var inne och frågade på Office store här i stan (enda affären här som säljer mac) och dom sa att man får Leopard när det kommer, helt gratis! Är detta sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Var inne och frågade på Office store här i stan (enda affären här som säljer mac) och dom sa att man får Leopard när det kommer, helt gratis! Är detta sant?

 

 

om du köper en ny mac efter release så är leopard förinstallerat helt "gratis".

ska du bara ha det nya systemet får du betala, precis som med alla andra saker du köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Var inne och frågade på Office store här i stan (enda affären här som säljer mac) och dom sa att man får Leopard när det kommer, helt gratis! Är detta sant?

 

Det vill jag ha skriftligt på!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju alltid fel läge att köpa en dator. Är datormodellen ny bör man vänta så man inte råkar ut för barnsjukdomar. Väntar man för länge kommer det en ny. Mitt i mellan kommer det uppgraderingar...... Om du behöver en så köp nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vill jag ha skriftligt på!!!!!!

 

Eller hur!? Om det vore såhär skulle man ju köpa sin dator direkt, men frågan är ju om samma villkor isåfall gäller i Applestore, ändå om jag tycker det borde göra det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ!

Då var Macbooken beställd!

 

Efter frustration och funderingar kom jag fram till att detta förhoppningsvis är det bästa! Köper Leopard med studentrabatten sen ist.

Nu väntar inhandling av 2 1GB RAM stickor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ!

Då var Macbooken beställd!

 

Efter frustration och funderingar kom jag fram till att detta förhoppningsvis är det bästa! Köper Leopard med studentrabatten sen ist.

Nu väntar inhandling av 2 1GB RAM stickor..

 

Glöm inte köpa en extern hårddisk till dina backups :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag oxå beställt en Macbook :galetglad: så tänkte att det även var dags att bli medlem här. Så man kan få lite hjälp av er experter med att komma igång ^_^ Beställde nu under apples höstkampanj så väntar även på en sprillans Ipod *yaay*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde mig en macbook + iPod igår, och regga mig på forumet för att få reda på om man kanske får leopard gratis eller till kraftigt reducerat pris om den släpps i Oktober. Jag fyller ju år udner helgen, så ja palla inte vänta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en MacBook + iPod nano 8GB den 26:e. Tanken var att jag ska utnyttja Back To School-rabatten för att få 1200 kr tillbaka på iPoden och dessutom sälja min gamla mp3-spelare för att det ska gå jämnt ut. Nu börjar jag fundera på om det kommer gå att få sålt mp3-spelaren, eller om jag ska ringa Apple imorgon bitti och avbeställa iPoden?

 

Hur hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en MacBook + iPod nano 8GB den 26:e. Tanken var att jag ska utnyttja Back To School-rabatten för att få 1200 kr tillbaka på iPoden och dessutom sälja min gamla mp3-spelare för att det ska gå jämnt ut. Nu börjar jag fundera på om det kommer gå att få sålt mp3-spelaren, eller om jag ska ringa Apple imorgon bitti och avbeställa iPoden?

 

Hur hade ni gjort?

 

Alltså, att köpa back to school utan att ta med en iPod är väl ganska dumt, men jag kommer nog ta en iPod nano 8gb för den kostar ju bara ynka 695kr. En mp3 spelare går ju att sälja men det är svårt för det priset man vill ha speciellt andra märken än Apple.

 

Men Jag skulle nog ha kvar iPoden, det är värt det i slutändan! Nån gång hade du väl ändå tänkt att köpa en iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...