Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"NY!"-knappen försvinner


Jensolium

Rekommendera Poster

Efter att jag varit inloggad ett tag så försvinner alla "NY!"-knappar vid varje forum. Den borde försvinna efter det att jag läst alla nya inlägg i det forumet jag är inne på för tillfället. I stället, när jag går tillbaka till t.ex. "MacWorlds diskussionsforum", är alla borta.

 

Varför? Går det på timer eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är så här.

 

Cookies lagras för att veta vilka du har läst, troligen raderas dom när du har för många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Når du åpner en tråd som er merket som ny, vil jeg annta at det skrives til en cookie på din dator at du går inn på den tråden, så neste gang du ser trådlisen, vil den tråden ikke lenger være merket som ny.

 

Men når du går inn på en tråd så registreres det også at du er tilstede på forumet (dvs. at serveren ser at du er her, og at du er aktiv. dvs. navigerer rundt). Derimot, når du er inne og leser en tråd eller skriver ett innlegg, så er det ingen trafikk via internett som forteller serveren at du er på forumet lenger. Om du bruker mer enn 15 minutter på å lese en tråd eller gjøre ett innlegg, blir du derfor automatisk utlogget fra forumet.

 

Når du så igjen går ut av tråden, eller poster innlegget blir du på nytt innlogget, og informasjonen om nye innlegg vil da kun vise nye innlegg for perioden fra du var sist innlogget (dvs. minimum 15 min tidligere). :(

 

Om Nils har mulighet til å endre tidsbegrensningen for automatisk utlogging, skulle jeg ønske han kunne endre den fra 15 til 30 min, ettersom jeg og har problemer med at jeg mister info om nye innlegg fra tid til annen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Jag har förståelse för problematiken, samtidigt vill jag ha ett något så när rimligt tidsintervall för hur många som är aktiva på forumen vid ett och samma tillfälle. Och då tycker jag att en kvart är lagom. Funktionen med vilka forum som visar på nya inlägg styrs dock av samma tid, vilket är lite olyckligt.

 

Själv har jag löst det så att jag varje gång jag går in på forumen klickar på "Visa nya inlägg" och raskt lägger upp tabbar av alla de trådar jag vill läsa. Dessa betar jag sedan av i tur och ordning. Mot slutet kan det bli nödvändigt att göra en omladdning av den aktuella tråden, eftersom det kan ha tillkommit nya svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personlig, har jeg funnet mitt botemiddel mot den automatiske utloggingen (så lenge jeg leser/skriver på forumet). Jeg har satt opp Opera til å automatisk laste om siden hvert 14'de minutt B) , dermed er problemet løst (for meg ihvertfall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...