Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Halo 3 till Mac

Hilding83

Recommended Posts

Jag vågar knappt fråga men när kommer Halo 3 till Mac?

Mr Potato head
Jag vågar knappt fråga men när kommer Halo 3 till Mac?

Med tanke på att 2an fortfarande inte kommit ska du nog inte förvänta dig det i den närmsta framtiden. Kan ta ett par år eller t.o.m aldrig, tråkigt med tanke på att det först utvecklades till Mac. Marathon is the shit!

Med tanke på att 2an fortfarande inte kommit ska du nog inte förvänta dig det i den närmsta framtiden. Kan ta ett par år eller t.o.m aldrig, tråkigt med tanke på att det först utvecklades till Mac. Marathon is the shit!

Halo är, som tur är, ett helt annat spel än det som började utvecklas till Mac. 2:an kom ju till Windows för några månader sedan, men det var en vissen konvertering med märkligt multiplayerläge (som kostar pengar). Jag tror inte det kommer till Mac.

Jag tror inte heller att Halo 3 någonsin kommer till Mac.

Halo 3 kommer bara till Xbox 360. Visst, det är mycket troligt att det släpps till Windows senare, men inte ens det är sagt.

Men Halo är bäst på Xbox :)

Halo-serien är ju exklusivt utvecklat för Xbox. Ursprungligen utvecklades ju Halo 1 för Mac. Jag tror det var därför det kom till Mac till slut men det dröjde ju så länge efter att Xbox hade lanserats. Halo 2-3 är också Xbox-säljare. Nu när Halo 2 ska komma till Windows har Microsoft bundit det exklusivt till Windows Vista. Det kommer inte ens att komma till XP. Då är chanserna minimala att Halo 2 skulle komma till Mac. Om inte ens Halo 2 kommer till XP och Mac OS så är det inte ens värt att drömma om Halo 3 ska komma till Mac.

P.S. Tusende inlägget!! :cake::skondans::pompoms::rockapa::galetglad::whistling:

• 1 month later...

Saken är väl den, att Microsoft äger rättigheterna till Halo-serien och jag tror inte de skulle släppa spelet på en konkurrerande plattform. :)

ändå om det inte kommer till Mac OS eller xp, är det väll bara använda bootcamp och vista sen spela så mycket halo du vill när det kommer ut till vista, eller ladda ner xbox simulator... så finns ju alltid sätt man kan göra för att spela spelen som inte finns till mac :P

Har personligen inte testat boot camp än, men har hört att det funkar utmärkt att spela när du kör vista... och test visar ju att vista körs bättre på en mac dator än en pc, vilket ja tycker e ganska roligt xD

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...