Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoto vart tar bilderna vägen?


ggusten

Rekommendera Poster

Hej

Är en väldigt ny användare av Mac, så jag har en förmodligen enkel fråga. I Iphoto om jag har använt detta till att ladda in bilder ifrån digitalkameran. Vart tar dessa bilder vägen?

Jag vill öppna dom i photoshop men jag vet inte vart dom är, det går att söka efter dom och hitta dom efter filnamnen men dom hanvisar sig till Iphoto biblioteket. Så det går att få fram dom men det är omständigt.

Iphoto biblioteket är grå markerat om jag försöker komma åt det ifrån photoshop.

 

MVH Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Är en väldigt ny användare av Mac, så jag har en förmodligen enkel fråga. I Iphoto om jag har använt detta till att ladda in bilder ifrån digitalkameran. Vart tar dessa bilder vägen?

Jag vill öppna dom i photoshop men jag vet inte vart dom är, det går att söka efter dom och hitta dom efter filnamnen men dom hanvisar sig till Iphoto biblioteket. Så det går att få fram dom men det är omständigt.

Iphoto biblioteket är grå markerat om jag försöker komma åt det ifrån photoshop.

 

MVH Martin

 

Nästa gång lovar jag att söka forumet innan jag postar en fråga, hittade svaret där :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iPhotos inställningar ställer du in att du vill använda Photoshop som bildeditor (i stället för iPhotos inbyggda). Då behöver du inte mecka med mappstruktur och var filerna ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...