Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Enkelt sätt att göra foton se gamla ut?


carlsson

Rekommendera Poster

Det går att mecka till ett foto att se gammaldags ut i Photoshop, men det kräver en del jobb. Finns det till exempel en plugin som fixar detta snabbt och smidigt? Har verkligen för mig att jag sett detta, men hittar inget vettigt vid sökningar.

 

Behöver inte vara gratis, men vill heller inte betala hur mycket som helst!

 

Några tips? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt ska de se gamla ut? Är det svarvita foton så är ju sepiatoning vanligt. Är det färgfoton så brukar de bli gulnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha svartvita med en viss sepiatoning i, vit eller svart ram som var brukligt förr i tiden, gärna lite naggat i kanten, vikt och skrapat. "The whole kit" liksom! ;)

 

Exempel:

post-132-1190802117_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter det så kan man göra hörnen ljusare kanske och kanterna ojämna, och lägga på repor och smuts, men för det skulle det finnas bara "repor och smuts" nånstans att tanka ner, lite jobbigt att göra det själv och få det snyggt. QT har väl ett sånt filter men det är ju för film.

 

 

Jaha, se där, du kom emellan, och det var exakt så jag trodde (fast hörnen ska kanske va mörka ist). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, som sagt, det går att göra detta manuellt. Men jag är less på det och vill ha en plugin. Gärna med massa coola reglage! :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...