Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

photoshop i windowsläge


trebh

Rekommendera Poster

Om jag fattat det rätt så kan man köra photoshop i windowsläge på nya mac:ar.jag vill byta till mac från pc men vill få detta bekräftat först,eftersom jag har windowsversionen av photoshop.Om det går att göra så,vilka nackdelar är det jämfört med att köra en Mac version av photoshop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör du windowsläge på din mac kommer den funka precis som vilken windowsdator som helst. så ja du kommer kunna köra ps i windows.

 

nackdelen är väl att du måste starta om i windows varje gång du ska använda ps.

ja förutom alla andra vanliga nackdelar som windows brukar ge dig helt på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ED: (snälla använd mellanslag(!))

 

Man kan köra Windows på macar med t ex. parallels också, nackdelen är väl att det går segare och att man måste dras med Windows..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahha,ok.då funkar det inte att köpa tex. lightroom i mac version,då det inte går att sammköra med photoshop i windowsversion. AjAj ,o jag som var så himmla sugen att gå över till MAC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat det rätt så kan man köra photoshop i windowsläge på nya mac:ar.jag vill byta till mac från pc men vill få detta bekräftat först,eftersom jag har windowsversionen av photoshop.Om det går att göra så,vilka nackdelar är det jämfört med att köra en Mac version av photoshop?

Kanske lite OT (Off Topic) men vilken version av PS har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahha,ok.då funkar det inte att köpa tex. lightroom i mac version,då det inte går att sammköra med photoshop i windowsversion. AjAj ,o jag som var så himmla sugen att gå över till MAC.

 

Kan och kan...

Du kan virtualisera windows från mac os x, alltså köra windows i ett eget fönster.

Det innebär att du kan ha båda igång samtidigt. Nackdelen med det är att du får en viss prestandaminskning... Speciellt mycket ram rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...