Jump to content
Just nu i M3-nätverket

SR P3 i iTunes?

daam

Recommended Posts

Någon som vet om man kan få in P3 i iTunes radiodel? Anledningen att jag undrar är att jag vill kunna lyssna på radio i min Airport genom Airtunes. Om inte P3 går, finns det några andra svenska kanaler som går att få in i iTunes?

jag undersökte det hela för några år sedan och kom då fram till att det inte funkar. de måste köra radio i mp3-format för att det ska funka....och det kommer de inte göra.

läget kan ha förändrats sedan dess iof.

Finns det något annat sätt att få ut ljudet genom airporten? Jag känner till Airfoil, men det kostar, och jag är nog ute efter något gratisalternativ. Någon som vet?

• 2 months later...

Hej,

Har ingen direkt hjälp till dig men det skulle i teorien fungera. Något geni måste laga en liten .mov fil för varje kanal du vil ha igennom iTunes och AirTunes. Du måste oxå ha flip4mac eftersom SR sänder via antigen Real player eller WMP format.

Om du Googlar DR P3 iTunes (DR P3 har samma typ web radio i Danmark som SR P3) kan du se en hel lista av de Danska radio kanalerna som funkar med iTunes. Det funkar hur bra som helst.

Har testat Airfoil och är inte specielt bra...

//F

Hej!

Jag har lyckats genom att öppna SR's webbradio i quicktime pro, och välja "spara som".

Lägg filen på skrivbordet. Skapa en mapp i iTunes under spellistor tex "Radio" och dra filen ifrån skrivbordet till mappen som du nyss skapat. Visserligen blir det en .mov fil, men det funkar utmärkt.

Har provat med andra radiokanaler på nätet och har inte misslyckats än.

Lycka till :)

Radio.tiff

P3.tiff

• 6 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...