Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bara quicktime format i apple tv?


polskii

Rekommendera Poster

Köpte en macbook för ett tag sedan. Nu funderar jag på en apple tv

 

Några saker jag undrar över

 

KAn man bara spela upp filmer i quicktimeformat och inte i tex avi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVI funkar inte, men det är lätt att konvertera med VisualHub.

 

http://www.apple.com/se/appletv/specs.html:

Videoformat som stöds
  • H.264 och Protected H.264 (från iTunes Store): Upp till 5 Mbit/s, Progressive Main Profile (CAVLC) med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s (maximal upplösning: 1280 x 720 bildpunkter vid 24 bilder/s (fps), 960 x 540 bildpunkter vid 30 bilder/s (fps))

  • Video köpt på iTunes Store: 320 x 240 bildpunkter eller 640 x 480 bildpunkter

  • MPEG-4: Upp till 3 Mbit/s, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s (maximal upplösning: 720 x 432 bildpunkter vid 30 bilder/s (fps))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att konvertera är inte direkt omständigt för den som vill. Med program som isquint kan du till och med välja som alternativ att filerna skall läggas till i ditt itunes bibliotek efter färdig konvertering. Tycker apple tv är en utomordentlig produkt som är läcker att se på också:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
AVI funkar inte, men det är lätt att konvertera med VisualHub.

 

http://www.apple.com/se/appletv/specs.html:

Videoformat som stöds
  • H.264
    och Protected H.264 (från iTunes Store): Upp till 5 Mbit/s, Progressive Main Profile (CAVLC) med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s (maximal upplösning: 1280 x 720 bildpunkter vid 24 bilder/s (fps), 960 x 540 bildpunkter vid 30 bilder/s (fps))

  • Video köpt på iTunes Store: 320 x 240 bildpunkter eller 640 x 480 bildpunkter

  • MPEG-4: Upp till 3 Mbit/s, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s (maximal upplösning: 720 x 432 bildpunkter vid 30 bilder/s (fps))

 

Så det går alltså att visa vanliga H.264?

 

Då köper jag en genast för först trodde jag att den endast visade H.264 från I-tunes store. :)

 

 

//Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...