Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför fristående FTP-program mm?


debourg

Rekommendera Poster

Jag har några domäner som jag brukar sköta med Cyberduck. När jag skaffade en ny MacBook Pro så installerade jag nytt Cyberduck. Men inte kom jag ihåg vara alla inloggningsuppgifter befann sig. Så jag tog över någon fil, har glömt vilken, med inställningarna från gamla datorn. Men det gick inget vidare för av någon anledning så hade mina befogenheter ändrats hos Spray, av mig enligt dem. De återställde dem. Jag hittade något i inställningarna i Cyberduck med behörigheter som jag klickade ur. Så funkade det till n site. Tror till resten också.

 

Nu ett par månader senare skulle jag ladda upp till en annan site. Tvärtstängt! Till två siter på Spray var det ok. Till två andra på Spray var det nobben. Till två på andra webhotell var det nobben. Snackade med supporten på Spray. De kommer in på mina siter med sina ftp-program. Då försöker jag via Sprays web-ftp. Jag kommer in på de två som Cyberduck inte kom in på, men jag kunde inte ladda upp i deras undermappar. Då visde det sig att Spray inte heller kunde det därifrån. Fel på deras web-ftp alltså men det har inte med Cyberduck att göra.

 

OK, då tänkte jag att jag provar något annat ftp-program då. Kollade MacWorlds hemsida och fann FireFTP-tillägget till Firefox. Laddade de och då gick det hur bra som helst att ladda upp på en tidigare nobbande site...

 

1.

Någon som har varit med om liknande? Någon som fattar vad f*n det är som pågår? Är cyberankan sjuk? Kan jag laga den? Eller ska jag nöja mig med FireFTP, då slipper jag ju fler program?

 

2.

Finns det egentligen något behov av något mer än FireFTP? Vad kan Cyberduck, Forklift och Transmit som inte FireFTP kan? För och emot, varsågoda fritt fram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nähä. Det var ingen som kände igen problemet eller hade idéer om vad som är fel. OK.

 

Men ingen har tydligen en idé om varför man ska ha ett fristående ftp-program. Så många som kör sådana utan att ha en aning om varför de gör det, kan det verkligen vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...