Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har apple hittat ngn lösning för pipande mbp´s?


GomerPile

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har efter mkt om och men bestämt mig för att köpa en 24" imac.

I och med köpet tänkte jag äntligen lämna in min mbp för det ökända pipet den alltid lidit av.

Nu när det gått ngt år och apple erkänt att vissa 15" modeller lider av detta så borde de väl ha hittat lösningen på problemet?

Pipet verkar komma från f10-f11 tangenterna och låter endast när den körs på batteri, med laddaren i så låter den knappt men fortfarande lite.

Har även märkt att skärmen börjat "flicka" ibland, även detta endast när den körs på batteri.

Jag bytte ut den 3 ggr precis när jag köpte den men alla led av samma sak så då bestämde jag mig för att vänta.

Jag vet att apple sade att de skulle spara en notering om att jag ringt för en framtida lösning.

Nu har garantin gått ut så jag vet inte om de fortfarande står för det men jag tänker lämna in den oavsett.

Är det då ngn som haft detta problem och fått bukt med det genom lagning/utbyte av komponenter etc?

Känns inte lönt att lämna in den om de fortfarande inte hittat ngn lösning.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste här om nån som tryckte hårt på nån tangent under uppstart för då tryckte han samtidigt på nån glappande airportchip inunder tangenten, låter ju som nåt som skulle kunna pipa.

 

 

Äsch förresten, är säkert fel, med tanke på batteri/nät-el.

Men prova tryck på stället det piper ifrån. Kanske kan ge en vink.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...