Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpråd MacBook sökes


Orlio

Rekommendera Poster

Tjo!

Jag tänkte köpa ny MacBook så fort Leopard släpps (bifråga: kommer Leopard till MacBook samtidigt som det släpps separat?).

 

Undrar nu vad som är att föredra av dessa alternativ:

MacBooks

 

- tänker köpa den vita, men märker man någon skillnad på den dyrare av de två?

- låt säga att jag väljer den dyrare av de vita. Riskerar jag att få kortare batteritid, högre ljudvolym (fläkt) etc om jag köper till 1 GB extra i minne?

 

Tacksam för svar!

 

Mvh Henrik den store

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte att märka skillnad. Om du inte måste ha Superdriven finns ingen anlednign att köpa den dyrare. Sen köper du mer RAM någon annanstans som inte tar hurtlösa överpriser. I stället för att köpa större inter HD så kan du lägga pengarna på en extern firewire-hårddisk som du även kan ha backup på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte att märka skillnad. Om du inte måste ha Superdriven finns ingen anlednign att köpa den dyrare. Sen köper du mer RAM någon annanstans som inte tar hurtlösa överpriser.

 

Ursäkta rookiefrågan, men när "måste" jag ha Superdriven då, exempelvis?

 

Finns det inte risk för minskad prestanda om man köper RAM annanstans? Passar andra lika bra som de som medföljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta rookiefrågan, men när "måste" jag ha Superdriven då, exempelvis?

 

Finns det inte risk för minskad prestanda om man köper RAM annanstans? Passar andra lika bra som de som medföljer?

 

Om du köper helt vanliga RAM-minnen som uppfyller Apples spec dvs de du köper på vanliga datoraffären runt hörnet hemma så går de utmärkt! Köpte själv en 1 GB-sticka nyligen till min iMac 20" och den går fint. Superdrive är lika med CD/DVD-brännare. Den billigare har ingen sådan utan bara DVD-läsare och CD-brännare. Många upplever en klar prestandaförbättring med 2 GB RAM i Macbooken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden i 2 GHz mot 2.16 är knappt mätbar det är 8% förbättring som bara kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för de givande svaren!

 

Nu återstår bara den stora fråga.. vänta till i vinter på en ny burk eller köpa när leopard släpps. Får klura på den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för de givande svaren!

 

Nu återstår bara den stora fråga.. vänta till i vinter på en ny burk eller köpa när leopard släpps. Får klura på den :)

 

jag funderar på ungefär sak samma som dig, men ja tror jag slår till när leopard kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att en MacBook idag är en ganska så "mogen" produkt, barnsjukdomarna verkar vara avhjälpta nu. När en helt ny MacBook kommer så finns alltid risken för nya barnsjukdomar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet Orlio och Linkanguy. :geros:

 

Nu är det inte långt till Leoparden kommer som det verkar,

så det är ju lite att kasta bort pengar när man kan få den med till Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det alltid risk för barnsjukdommar.. samtidigt är det riktigt surt att sitta där med en vit skönhet och känna att man kunde haft nåt ännu hetare i knät om man taggat ner lite. Svårt val.

 

Så fort den nya släpps kommer den gamla troligen kännas passé, tyvärr brukar det ju bli så, även om den givetvis är skitsnygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...