Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ny iPod snart


iMartin

Rekommendera Poster

Jag skulle tro att en uppdatering på iPoden är att vänta snart, grattis lasergravyr om man beställer på Applestore, Apple ger bort en massa i USA, man bytar batteritypen nu också...

 

Vad mer behövs för att göra det tydligt?

 

Vad tror ni?

 

:o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle nyheten bli då? Line-in och inspelning i stereo kanske? Shit, isf måste jag nästan köpa en ny trots allt. Kanske även färgskärm? Varför då? För att titta på något.. på vad? Foton, filmer? Nej... ingen färgskärm den här gången, det måste ske i samband med någon form av bild-in-grej. Typ att man kan koppla en iSight till iPod, trycka på rec, ha iPoden i fickan medans man går runt med iSighten och filmar MPEG4.. fast då skulle kanske processorn i iPod behöva uppdateras... och batteriet fettas på. Låter som för mycket jobb.

Enda rimliga uppdateringen just nu vore inbyggd line-in, eller mic-in skulle jag tippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle nyheten bli då? Line-in och inspelning i stereo kanske? Shit, isf måste jag nästan köpa en ny trots allt. Kanske även färgskärm? Varför då? För att titta på något.. på vad? Foton, filmer? Nej... ingen färgskärm den här gången, det måste ske i samband med någon form av bild-in-grej. Typ att man kan koppla en iSight till iPod, trycka på rec, ha iPoden i fickan medans man går runt med iSighten och filmar MPEG4.. fast då skulle kanske processorn i iPod behöva uppdateras... och batteriet fettas på. Låter som för mycket jobb.

Enda rimliga uppdateringen just nu vore inbyggd line-in, eller mic-in skulle jag tippa.

line-in vore guld...

Kanske även färgskärm för visning av video :)

 

iallafall framförallt skulle line-in vara värt massor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det där med att se på video i sin ipod inte är nått s. jobs förespråkar, har för mig att han nån gång sagt att ingen vill se på film på en liten skärm, och jag tror honom. Och vart skulle man titta på den, på bussen till jobbet, nej det är en onödig grej som mest impar för en kortare tid, men som sedan inte direkt används.

 

När det kommer är det nog mer kopplat till något annat tillbehör, som exempelvis en kamera.

 

Däremot färgskärm för att kunna spela andra typer av spel osv, och kanske kika på bilder (stillbilder).

 

Jag har en liten tro om att en uppdatering kan komma, som säkrar den funktionen som var tänkt i Panther tidigare, att kunna synka sitt hembibliotek

i ipoden för att kunna logga in på jobbet fast med sina inställningar och sina mappar.

 

Fast det måste gå att köra filevault i ipoden för att det ska kunna vara tryggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgskärm vore bra, så man kan utnyttja iTunes-funktionen med skivomslag som visas, samt titta på bilder osv.

 

Samt att det vore en klar konkurrensfördel även om den inte gör jättenytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det där med att se på video i sin ipod inte är nått s. jobs förespråkar, har för mig att han nån gång sagt att ingen vill se på film på en liten skärm, och jag tror honom. Och vart skulle man titta på den, på bussen till jobbet, nej det är en onödig grej som mest impar för en kortare tid, men som sedan inte direkt används.

Med video utgång skulle det vara fantastiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre batteritid?

 

computer sweden:

 

Apple väljer nu en ny typ av batterier till speldosan Ipod och då får danska tillverkaren Danionics får inte längre vara med.

 

Företagets vd Niels Kryger Andersen berättar att Apple kommer att använda nya vätskebaserade batterier som ersättare till det polymerbaserade material som ligger till grund för Danionics batterier.

 

Orsaken till att Apple byter batterityp tycks vara att kunderna klagat på att batteridriftstiden sjunker kraftigt redan efter ett och ett halvt år, något som bland annat uppmärksammats i en amerikansk kampanj på ipodsdirtysecret.com. Apple har nyligen sänkt priserna på batteribyte från 249 till 99 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har nyligen sänkt priserna på batteribyte från 249 till 99 dollar.

Vänta nu... 249 dollar är ju över 2000:- spänn!! För ett batteribyte!? Sänkt till 800 spänn!? Aldrig i livet jag köper en iPod om batteriet kostar skjortan!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Line-in finns ju redan i nuvarande ipodar (gen 3 vill säga), hårdvarumässigt... tyvärr vill Apple av någon anledning inte ge oss det mjukvarumässigt. Undrar om det är för att de tjänar pengar på att sälja licenser till speciella tillverkare? (belkin recorder tänker jag på i första hand då...) men "Applekällor" pratar om en adapter med line-in-ingång och micingång (i stil med Belkins vioce recorder) är på gång.

 

En sån "källa" talar på ipoding.com:

"All IpoD users, listen well !!!

Apple did take in consideration MANY HIDDEN Features in the new iPoD... As when their product enters the stability-recession phase... they will unveil their SECRECTS (upgrades) till now they are still testing & studying your comments and reviews... So let ' em be "DEMANDING"... This is all i can unmask at this moment (wait for the 2nd post up) Now how can u trust the infos? well all i can say, have faith i can't unmask my identity !"

 

Om man vill prova att spela in på sin ipod, gör man så här: http://www.ipoding.com/modules.php?op=modl...rticle&sid=1137.

 

(hmm fast nu verkar det vara så att om man gjort alla ipod sw-uppdateringar så har de tagit bort den funktionen "the J.Record was taken out with the most recent update..sorry")

 

 

Så... om nån Apple-människa läser detta... jag förväntar mig att nästa software update till ipoden ska låsa upp det här... eller möjligen att jag måste köpa en adapter.. men då ska den banne mig ta både mic och line och inte ha en egen sunk-mic (som belkins)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda rimliga uppdateringen just nu vore inbyggd line-in, eller mic-in skulle jag tippa.

Mic-in är nog inte troligt än eftersom Apple nyligen släppte ett tillbehör som fyller just den funktionen. De vill ju inte gärna att folk går och köper andra mikar till humana priser. :angry:

 

En fundering ang. batteriet... varför tar inte återförsäljare som t.ex. Macoteket upp kampen om batteribyte på iPod (till ett slagkraftigtpris)? Jag skulle kunna tänka mig ca 400-500 kr för att få ett nytt batteri installerat i min iPod när det blir dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte en iPod med fast minne på 512MB-1GB, påsnäppbart batteri ala mobiltelefon för 150-200:- och ett pris på 15-1800:- Tänker definitivt INTE köpa en iPod om batterierna är SÅ dyra! Litar inte heller på HD-konceptet. Hur länge håller den? Och vad ska man med tusentals låtar med sig?? För 3.500:- vill jag ha MP3, kamera och telefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mic-in är nog inte troligt än eftersom Apple nyligen släppte ett tillbehör som fyller just den funktionen. De vill ju inte gärna att folk går och köper andra mikar till humana priser. :angry:

Tänker du på belkin voice recorder eller? För det tycker jag inte på något sätt fyller funktionen mic-in.. det går ju nämligen inte att välja mic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte en iPod med fast minne på 512MB-1GB, påsnäppbart batteri ala mobiltelefon för 150-200:- och ett pris på 15-1800:- Tänker definitivt INTE köpa en iPod om batterierna är SÅ dyra! Litar inte heller på HD-konceptet. Hur länge håller den? Och vad ska man med tusentals låtar med sig?? För 3.500:- vill jag ha MP3, kamera och telefon!

Kör min som backup med. Har inte haft strul med min som är 18 månader gammal.

 

Sen är det UNDERBART att ha en massa låtar att välja på! Kan inte vänta på en 80 GB modell!

 

 

 

Apple lär komma med en mindre iPod med 1" disk, dvs nästan halva storleken!

 

Du VILL inte ha allt i ett då någon del går sönder, eller blir omodern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du VILL inte ha allt i ett då någon del går sönder, eller blir omodern!

Jag kan lätt tänka mig värre scenarion.... (w00t) En HD med rörliga delar i en bärbar spelare...HU :ph34r: ! Fast minne, tack! Omodernt blir det ju så fort man öppnar paketet nuförtiden.... ;) Men ska jag slanta 3.500:- räcker det inte bara med en MP3-lirare som batteriet tar slut på efter 18 månader och kostar en tusing till! NÄNÄ!

 

Och pulsa runt med fickorna fulla av elektronik... nix! Nu lever vi snart i 2004 och då ska vi ha BALLA grejor! In med rubbet i en moj! BASTA! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lever vi snart i 2004 och då ska vi ha BALLA grejor! In med rubbet i en moj! BASTA! (w00t)

(w00t) (w00t) (w00t)

Mera sådant!

Axelman – du har fattat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lever vi snart i 2004 och då ska vi ha BALLA grejor! In med rubbet i en moj! BASTA! (w00t)

(w00t) (w00t) (w00t)

Mera sådant!

Axelman – du har fattat!

Oj! :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker du på belkin voice recorder eller? För det tycker jag inte på något sätt fyller funktionen mic-in.. det går ju nämligen inte att välja mic.

Precis, det är det jag menar... Apple vill ju inte gärna att man ska kunna köpa någon annan mik till iPod, då kommer ingen köpa Belkin voice recorder. Så mik-ingången lär dröja, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du VILL inte ha allt i ett då någon del går sönder, eller blir omodern!

Jag kan lätt tänka mig värre scenarion.... (w00t) En HD med rörliga delar i en bärbar spelare...HU :ph34r: ! Fast minne, tack! Omodernt blir det ju så fort man öppnar paketet nuförtiden.... ;) Men ska jag slanta 3.500:- räcker det inte bara med en MP3-lirare som batteriet tar slut på efter 18 månader och kostar en tusing till! NÄNÄ!

 

Och pulsa runt med fickorna fulla av elektronik... nix! Nu lever vi snart i 2004 och då ska vi ha BALLA grejor! In med rubbet i en moj! BASTA! (w00t)

Nej, en HD idag är faktiskt riktigt hållbar. Det är sällan highend hårddiskar bråkar. Speciellt denna 1,8" disk som sitter i iPoden är riktigt friftsäker.

 

Sen kan jag inte förstå kravet på att ha allt i en. Jag byter mobiltelefon ca var 6:e månad. Jag kör med ny PDA en gång om året. Min 20 GB iPod har dock fungerat och jag är fortfarande nöjd med den efter 18 månader. Så för min del så vill jag ha flera olika prylar. Speciellt då vissa, läs mobiltelefonerna, går i sönder ganska lätt.

 

Sen har jag inte upplevt något problem med mitt batteri i iPoden. Sköter man bara om den och laddar den så funkar den kanon. Använder min varje dag och laddar den i snitt var fjärde dag. Får fortfarande ur den mellan 12-13 timmar musik. Så jag förstår inte alls den där kritiken som iPoden har fått. Fast slavar man med laddningen ifrån dag ett och ALDRIG drar batteriet i botten, ja då kan det ju bli problem.

 

Sen har vi en konsumentköplag som är på 24 månader. Är produkten defekt ifrån inköpstillfället så är det bara att byta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ska bli någon iPod för mig så får dom allt trycka i en radiodel. Gärna en version med 5-10 gb hårdisk och radio för runt 2500:-

 

Henke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte att vissa vill ha en färgskärm, den kommer ju bara att dra mera batterier. Skitbra att Apple inte kommit med det ännu.

 

Sen det där med att ha all delar (telefon, radio, MP3-spelare, TV, diktafon, PDA) i en och samma apparat låter bra i teorin, men i verkligheten tycker jag personligen att det är svårt att få alla komponenter att fungera bra i sin helhet. Jag gillar skarpt enkelheten och det snygga med iPod, det som är Apples styrka. Sen finns det alltid något som man kan klaga på, ingen produkt är helt perfekt. I denna tråd är det någon som inte förstår varför man ska ha med sig tusentals låtar. Var det inte det som vi ville ha när iPod inte fanns?

 

 

Jens, nöjd ägare till världens ballaste MP3-spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte att vissa vill ha en färgskärm, den kommer ju bara att dra mera batterier. Skitbra att Apple inte kommit med det ännu.

 

Sen det där med att ha all delar (telefon, radio, MP3-spelare, TV, diktafon, PDA) i en och samma apparat låter bra i teorin, men i verkligheten tycker jag personligen att det är svårt att få alla komponenter att fungera bra i sin helhet. Jag gillar skarpt enkelheten och det snygga med iPod, det som är Apples styrka. Sen finns det alltid något som man kan klaga på, ingen produkt är helt perfekt. I denna tråd är det någon som inte förstår varför man ska ha med sig tusentals låtar. Var det inte det som vi ville ha när iPod inte fanns?

 

 

Jens, nöjd ägare till världens ballaste MP3-spelare

Visst skulle den dra mer batteri; men skillnaden skulle knappast vara stor; LCD färgskärmar idag är inte så himla kraft hungriga; (lyset i iPoden drar betydligt mycket mer än vad än färgskärm skulle göra) sedan kan dom flesta skärmar gå ner på extra lågströmförbrukning genom att minska antalet färger; sänka uppdaterings frekvens osv. så teknisksett bör det inte finnas några som helst hinder för en eventuell färgskärm; det enda jag frågar mig är varför behöver man ha en ?

 

Angånden telefon,radio,mp3-spelare osv; det är dit dagens mobiltelefoner går åt; apple skulle inte ha någon chans här iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...