Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag vill inte ha filer sparade på skrivbordet!


joblo

Rekommendera Poster

Jag läser mycket pdf-filer på internet och sedan jag bytte till Mac har jag inte funnit någon tillfredsställande lösning. Helst hade jag velat visa pdf-filerna med Adobe Reader i Firefox men det går inte. Det verkar inte gå att använda Adobe Reader som insticksprogram i Safari heller. Nu använder jag Firefox och Förhandsvisaren för att visa pdf-filer, och det funkar OK, men varje gång jag öppnar en pdf-fil så sparas den på skrivbordet. Jag vill inte spara filerna, kan man ändra detta?

 

Tacksam för svar

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AdobeReader går alldeles utmärkt att köra integreat i Safari. Gå in i inställningarna och välj var du vill spara filer! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. :geros:

 

Gå in och ändra inställningarna i Adode reader själv och

i preferenser i Safari och Firefox, som du vill ha det.

 

Du har en massa valmöjligheter, speciellt i Adobe och jag vet inte vilka som är bäst,

så du får kolla själv eller kanske nån annan vet vad som är bra att bocka i. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders.kohler
men varje gång jag öppnar en pdf-fil så sparas den på skrivbordet. Jag vill inte spara filerna, kan man ändra detta?

 

Gör en ny mapp i dokument-mappen (eller var du vill) som heter typ "Downloads"

dra den till dock till vänster om papperskorgen.

ändra sedan i safari/firefox inställningar att sparade filer ska sparas i den nya "Downloads-foldern"

sedan kan du bara ctrl-klicka eller öppna mappen i dock med alla dina nerladdningar

på 1 ställe.

 

(detta kommer i Leopard, men heter då "Stacks"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...