Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Powerbooken vill inte starta nu......


alex89

Rekommendera Poster

Hej. Igår kväll när jag satt med min powerbook och kollade runt i OSX för att lära mig lite mer. Jag var inne i instälningar och kollade lite. Kommer iunte ihåg riktigt vart jag gick in pillade men det hade att göra med om den ska bota med OSX,OS9 eller som firewire hårddisk. Jag tryckte bara på OS9 ikonen och tänkte inte mer på det och tryckte på ok. Sen lyssnade jag lite på musik och tänkte inte mer på det jag gjorde nyss.

sen fick jag för mig att jag skulle installera om OSX så det är helt fräscht.

Startar om dator och den vill inte starta, jag tänkte vad ini helve..... har jag ställt till med nu. Det enda som kommer upp är att OS9 och det vill inte starta för att systemfilerna är kopierade från skivan(gjorde det för jag läste nån stans att man gjorde så för att få classic som jag behöver till lite grejer).

Sen så startade jag om datorn igen, samma sak som förut. försökte köra in en skiva med osx men den blokerar CD/DVD läsaren så jag kan inte köra in nån skiva den vill bara inte! :sarcastic::superirriterad:

 

Jag har en grej som jag vet funkar men då måste jag plocka ut hårddisken och det vill jag helst inte. :ermm:

 

 

Så snälla nån hjälp mig att reda ut mitt problem så jag kan börja använda min skönnhet igen. :wub:

 

 

 

Väldigt tacksam för svar!

 

är något otydligt i texten skriv det och jag försöker förklara mer detaljerat.

 

 

MVH Alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om datorn och håll nere alt-tangenten och se om du kan välja Mac OS X.

Går det och du kommer in, så gå till Systeminställningar och ändra på startskiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra!

du får vara lite "försiktig" när du är inne och rotar ;)

 

Men jag vet hur det är, man lär sig av sina misstag, provar man inte så vet man ju inte vad som händer.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra!

du får vara lite "försiktig" när du är inne och rotar ;)

 

Men jag vet hur det är, man lär sig av sina misstag, provar man inte så vet man ju inte vad som händer.. :D

 

precis, hehe

nu vet jag hur man gör så nu kan jag hjälpa nån annan som behöver hjälp med just det oxå :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...