Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

RYKTE: Telenor har skrivit på avtal för iPhone


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Så var det med det.

Å den här dagen som började så bra. :deppig:

 

Sak samma.

Nu tar jag en kopp fika istället. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det med det.

Å den här dagen som började så bra. :deppig:

 

Sak samma.

Nu tar jag en kopp fika istället. :kaffe:

 

då blir det ingen iphone för mej. ..telenor är värdelösa. dom har ingen mast där jag bor. och urusel mottagning i skåne på sommaren. men tele2comviq funkar överallt...va synd att det blir telenor :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telias argument att de har grym täckning praktiskt taget över hela sverige borde ju väga över nå hemskt tycker iaf jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk..jag bryr mig inte om vilket...iPhone kan jag leva utan..

 

Insett att man kan klara sig med en liten tegelsten till Nokia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syncen med iCal - adressboken etc är det som lockar mig,

får väl börja kika på en Palm igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TeliaSonera är den logiska iPhone partnern i Sverige:

 

- Väl utbyggt EDGE nätverk

- Väl utbyggt 3G nätverk

- Väl utbyggt WiFi nätverk (genom HomeRun)

- Bäst mottagning för både 2G/3G rent täckningsmässigt i Sverige

 

Telenor har bara 3G. Väljer Apple Telenor innebär det att vi måste vänta på en iPhone 3G och det kan ju dröja riktigt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TeliaSonera är den logiska iPhone partnern i Sverige:

 

- Väl utbyggt EDGE nätverk

- Väl utbyggt 3G nätverk

- Väl utbyggt WiFi nätverk (genom HomeRun)

- Bäst mottagning för både 2G/3G rent täckningsmässigt i Sverige

 

Telenor har bara 3G. Väljer Apple Telenor innebär det att vi måste vänta på en iPhone 3G och det kan ju dröja riktigt länge.

 

Kan mycket väl vara sant.

 

http://www.business.dk/article/20070924/techmobil/70924098/

 

Å andra sidan sa Jobs att det också är en fråga om kultur och tycke när dom väljer partner, så vem vet. Telenor finns ju också närvarande i hela norden, i danmark genom ägandet av http://www.sonofon.dk/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Jag instämmer. Blir det Telenor så blir det nog ingen iPhone för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, ingen iPhone så länge som Telenor är ett måste.

Det får bli en Nokia N95 och en kompletterande iPod Touch istället.... Trist! Men roligt det också!

 

Man tycker att Telia borde ha varit det bästa lternativet i Sverige för Apple med sin täckning och Edge men tydligen så får dom bäst betalt av Telenor.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Oki. Blir ingen för mig heller ;)

Dock trodde jag den var mera attraktiv för många macanvändare än att en operatör skulle kunna välta det.

 

"Telenor sänkte iPhone" kanske blir nästa uppslag på macworld ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer Apple Telenor framför Telia så kan man ju undra hur de tänkt.

 

Jag har Telenor. Ofrivilligt i o m att dom köpte upp Vodafone. Men jag klagar inte. Tycker dom är helt ok. Telia har säkert bra täckning och så men som jag ser det lever dom kvar med en fot i sin gamla monopol-värld, som bl a syns på deras priser. Så jag kan tänka mig att Telia har en kultur som kanske inte är helt i Apples smak. Men det är ju klart EDGE och WiFi Homerun slår nog högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan tänka mig att Telia har en kultur som kanske inte är helt i Apples smak.

 

Bara av ren nyfikenhet, vilken kultur är det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara ett rykte?

Rykte, schykte... ;)

 

Här spekulerar vi som att det är Keynote med Steve imorgon på Sergels Torg! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara av ren nyfikenhet, vilken kultur är det? :)

 

Monopol-kulturen. Tror det är rätt så uppenbart vad det handlar om; vi är störst och bäst, lite stötta över att det blivit konkurrens och kanske till och med motarbetar nya aktörer, är inga prispressare, gör saker på sådant sätt som vi alltid gjort, formen är given, m m. Kort sagt lever efter mottot att kunder behöver oss, inte att vi behöver kunder. Den kulturen börjar så sakta flagna bort men jag tycker den finns rester kvar av den när man har med Telia att göra. Jag tror det finns vissa likheter mellan Telia och Microsoft i detta avseende och mindre med Apple. Det har dock hänt mycket med Telia på sistone så vem vet. Det jag ser av Telia i Danmark är faktiskt en annan sida, om jag ser det utifrån via media, och den börjar man ana har spridit sig hit. Där är man "ny" på marknaden och har säkert en kultur därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Jag har Telenor. Ofrivilligt i o m att dom köpte upp Vodafone. Men jag klagar inte. Tycker dom är helt ok. Telia har säkert bra täckning och så men som jag ser det lever dom kvar med en fot i sin gamla monopol-värld, som bl a syns på deras priser. Så jag kan tänka mig att Telia har en kultur som kanske inte är helt i Apples smak. Men det är ju klart EDGE och WiFi Homerun slår nog högt.
Vi ska komma ihåg att AT&T är USAs motsvarighet till Telia.

Så visst tycker Apple om företag som föredrar monopol ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...