Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Övergå från Outlook till Mac's mailklient


Feed

Rekommendera Poster

Hej alla där ute!

 

Jag måste tacka för ett så grymt forum som under vägens gång, lär ge mig mycket nödvändiga kunskaper. Min första Apple dator har enligt paketspårningen hos Applestore leverans imorgon. Ska bli superskönt att få hem den!

 

Har en hel del mail i Outlook från Office XP som körs i nuläget under Windows XP, min önskan är att importera dessa till nya datorn. Vilka tillvägagångssätt finns?

 

Mvh. Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer du den bekväma men något kostsamma vägen så köper du Emailchemy från www.emetrix.com.

Jag konverterade iofs Outlook Express, men programmet verkar hantera allt som finns i mailväg.

Kostade med VAT etc €45.56, och med min kassa var det i alla fall värt varenda €.

Allt, med bilagor, teckenuppsättning etc fungerade utan några fel och konverteringen gick snabbt och hamnade under en importkatalog med sorterade undermappar.

Strålande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka för er hjälp, installerade Mozilla Thunderbird då den tydligen sparar i rätt format. Därefter kan jag exportera och vara nöjd med nya Apple'n! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jätte, jätte, jätte enkelt!

Har just skaffat mig min första Mac. En liten trevlig MacBook i vit composite-plast!

Precis som alla andra inkörda Office användare så våndade jag inför problemet med att flytta över alla mail från Outlook till Mail.app (Mail i OS X). I mitt fall handlade det om att flytta 6-7 gig med mail sen flera år tillbaka.

 

Lösningen hittade jag i ett annat Mac:forum.

 

Skaffa ett Gmail-konto (5 gig). Aktivera IMAP under settings. Lägg till IMAP kontot i dtt Outlook och i din Mail.app. Flytta sedan mailen från Outlooks vanliga Inkorg till IMAP katalogen i Outlook. Då kommer mailen automatiskt fyka upp i din IMAP katalog i Mail.app. Därifrån flyttar du över mailen till din Inkorg i Mail.app. Helt suveränt smidigt! Beroende på uppkoppling kan det ta en liten stunden. Men gör som jag, medans datorn jobbar, bjuder du din PC-fanatiska granne på kaffe och berättar om din fantastiska Mac!

Jag visade min granne "I'm a Mac"-filmerna. Till slut gav han efter för ett leende!

 

Bless!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...