Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar trådlöst nätverk, går ej att ansluta


pdr

Rekommendera Poster

hej!

Har varit inne på hårdvaro koll men det tyder inte på att det är något fel på hårdvaran dvs airport.

när jag står cirka 2m från rautern så går det att ansluta till nätverket men när jag går bakom en vägg eller lite längre i från rautern så dör internet och jag kan längre inte ansluta till nätverket fast jag hittar det i menyn.

 

Tacksam för hjälp :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att mottagningen (styrkan) måste ligga på minst 25% för att det ska gå att ansluta, så bara för att man hittar massa nätverk med t.ex. istumbler innebär inte det att man kan ansluta till dom.

Det har ju med störningar att göra med, trycker man upprepade gånger på WiFi ikonen längst upp, och flera nätverk "kommer och går", alltså, först syns dom, sen nästa gång syns dom inte, och sen...så tyder det ju på att mottagningen är dålig och/eller att det är för mycket störningar (mobiler, micro mm)

En av dom enklaste saker man kan göraför att undvika sånt är ju att ändra kanal på sin router, bort från 6 och 11 som nästan alla tillverkare använder som standard..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att den inre antennen i din MacBook inte sitter fast som den ska.

Fungerar BlueTooth för dig. Det är samma kontakt.

 

Har du garanti, så ska du inte pilla med detta själv, kräver isärplockning..

post-113-1190645974.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack för svaren.

Men för att summera det här så menar ni att felet inte kan sitta i någon inställning i softvaran utan jag måste lämna in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG skulle bli förvänad om det var ett hårdvarufel, det får stå för Pocahontas, sök i forumet på problem med kanaler och hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...