Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Ipod Nano + film


camizo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har försökt att gå igenom forumet för att hitta det jag söker & inte behöva skapa ett nytt onödigt inlägg men dessvärre hittade jag inget..

 

Hursomhelst, har precis köpt den nya Ipod Nano (3:e generationen) och är helnöjd. Men jag skulle behöva lite hjälp för jag förstår verkligen inte hur man får in musikvideor eller filmer på den. Efter synk. har jag vissa musikvideor i biblioteket men om man försöker konvertera dom så försvinner ljudet av nån konstig anledning? Varför?

 

Sen går det inte heller att importera filmer/filer till biblioteket manuellt heller?

 

Nån som kan hjälpa mig? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du testat att bara dra in filmen iTunes?

om inte det funkar så kan du testa att importera via >arkiv>importera. (snabbkombination shift+äpple+O)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jamen, så dum är jag faktiskt inte :P

 

Jag har försökt med allt, importera filer, mappar, dra från en mapp.. jaa.. jag förstår inte varför det inte funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. Köpte nyligen den nya iPod Nano 3G (Första gången jag köpt/rört en ipod/itunes så är ingen expert hehe)

 

Men filmer har jag då fått in utan problem?

Dom filmer som listas i itunes måste stödja vissa format antar jag?

MEN, jag testade som du att konvertera via itunes till "ipod" och fick då filmen/trailern helt utan ljud!

 

Det jag gör är att använda gratis-programmet "Videora iPod nano Converter" och gör om filmerna (divx vad som helst) till .mp4 och lägger sen till filen i biblioteket (ctrl-O) där dom dyker upp utan problem och förs över i synkningen automatiskt.

 

 

Hah justja, jag har PC, så kanske inte gav någon hjälp alls :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! =)

 

Hm okej.. jag får prova ditt program och se om det går bättre då..

 

Jo, men jag har också PC så det är kanon =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår laddade jag ner "Videora iPod nano Converter" och konverteringen funkade finfint. Men sen funkade det i alla fall inte att lägga in i iTunes? Vad är det här? Är jag helt dum i huvudet eller vafan är det frågan om?! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite offtopic, men skit samma ^^:

Hur är det att set film på den ?

Funkar det bra osv ?

Jag funderar nämligen på att också kanske köpa en Nano.

Rekommenderas den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite offtopic, men skit samma ^^:

Hur är det att set film på den ?

Funkar det bra osv ?

Jag funderar nämligen på att också kanske köpa en Nano.

Rekommenderas den ?

 

 

Haha! Vilket hån :P:(

Men eftersom jag har lyckats att få in en musikvideo iaf så kan jag faktiskt säga att det är en fruktansvärt bra skärm! Jag är superimponerad och nöjd! Köp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
alexander_lundberg

Det rekommenderas varmt! Jag kollar på South Park på tåget till jobbet, passar perfekt! Skitbra skärm, gött ljud och asliten spelare. Det är grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har även jag ipod nano 3G och jag konventerar filmerna i MoviePod (gratis program, finns att ladda ner, sök på google) det funkar fin fint förutom att den inte gillar vissa filmer :/ men då hamnar filmerna automatiskt i itunes och det är bara att lägga in dom på ipoden. alltid värt ett försökt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...