Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ishockeytråden


SoccyPowa
 Share

Rekommendera Poster

Tänk om det blir Lillehammer second edition då blir det jobbigt att titta på tv på söndag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har i alla fall klarat att skämma ut Sverige som nation.

Inte mycket hedervärt men dom klarade det.

284610[/snapback]

Ändamålen helgar medlen... nu kan rimligen ingen klaga!

 

visst var det trist att se Slovakien-matchen, men en lättare väg till final, det är ju kanon. Johan Tornberg vet inte vad han snackar om när han säger "ska man vinna guld ska man slå alla lag". Skitsnack, man behöver bara slå dom man får möta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vilken härlig revanch....

7-3 ... första målet efter en halv minut....

 

och sedan forsade bara målen in :D

 

nu tar vi finnarna i finalen av bara farten och ytterligare ett svenskt guld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, Sverige rår inte på Finland..lika bra att ansöka om Walk over...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, Sverige rår inte på Finland..lika bra att ansöka om Walk over...

284893[/snapback]

Det var väl många som sa om Tjeckien också, och till och med Schweiz...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på GULD!!!

 

är det fler som gör här... eller är jag ensam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändamålen helgar medlen... nu kan rimligen ingen klaga!

 

visst var det trist att se Slovakien-matchen, men en lättare väg till final, det är ju kanon. Johan Tornberg vet inte vad han snackar om när han säger "ska man vinna guld ska man slå alla lag". Skitsnack, man behöver bara slå dom man får möta!

284761[/snapback]

 

Inte ens du har rätt i ditt påståeende.

Sverige fick spö av 2 lag och gick ändå till final.

Och visst finns det dom som kan klaga.

Hade jag pröjsat många sköna tusenlappar på att åka till Turin och bara fått se en träningsmatch så hade jag varit heligt förbannad.

Är glad för att grabbarna tagit sig så långt dom gjort men det var fult gjort.

Kan iofs förstå att dom inte ville möta Canada men inte pga rädslan att förlora utan rädslan för skador. Canadicker brukar spela en enligt min mening en ganska ful hockey som ofta går ut på att skada nyckelspelare i motståndarlaget.

Ryssarna har börjat med samma taktik lyckligt vis så klarade sig Finnarna hyffsat bra på skadefronten igår.

Var en del riktigt otäcka tacklingar.

Ska bli spännande å se om Sverige har något att sätta emot Finnland på söndag.

Spelar Finnarna lika bra då som mot Ryssarna så blir det en tuff uppgift att slå dom.

Får hålla tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens du har rätt i ditt påståeende.

Sverige fick spö av 2 lag och gick ändå till final.

Och visst finns det dom som kan klaga.

Hade jag pröjsat många sköna tusenlappar på att åka till Turin och bara fått se en träningsmatch så hade jag varit heligt förbannad.

Är glad för att grabbarna tagit sig så långt dom gjort men det var fult gjort.

284953[/snapback]

Fast det är ju mer spelsystemets fel... om jag åker och ser sista matchen i ett gruppspel så vet jag att det antingen är en match som avgör allt, eller en helt betydelselös sådan...

 

Jag tror faktiskt på OS-guld nu! En tät, målsnål match som Sverige vinner med 2-1 eller 3-2. Alfie gör avgörande målet 13.27 in i tredje perioden.

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeas... Hoppas Finland tar guld på söndagen! :D

Fast nu får man väl stryck på detta forumet.... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på GULD!!!

 

är det fler som gör här... eller är jag ensam

284909[/snapback]

 

 

Klart det blir guld, något annat nu finns inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha sett på Finnarnas spel mot Ryssland så är tron på guld borta. Fast hoppet lever kvar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hålla med Pocha i den här frågan. Jag älskar hockey och längtar verkligen efter ett nytt OS-guld. Men med den skärpan, intensiteten och hungern som Finland spelade med mot Ryssland igår så rår vi faktiskt inte på dem. Det var skolbokshockey när den är som bäst. Sverige imponerade också men det var mer vilja än finess om man säger så :)

 

Men... och det finns alltid ett men... Precis som Wikegård sa igår: "Finland har Saku Koivu men Sverige har Mats Sundin" B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det blir ett guld! Någon måste ju vinna och oavgjort kan det inte bli. Men vem som får det är en annan sak… :P

 

Ja chans har vi men finnarna kommer kämpa på som illrar med senap i arslet, att få ta OS-guld från Sverige kommer överglänsa tusental ggr våran önskan om guld. Jag skulle oxå säga att det står 55/45 till finnarnas fördel, men det betyder ju oxå att vi har en chans, om vi ger järnet. Jag vågar inte spå något alls om målrik el målfattig match. Men roligt kommer det bli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart det blir medalj!!!! :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  Vänta bara!!! :lol:  :lol:

283243[/snapback]

 

Vem var det som inte gnällde och gnetade...........? :whistling: Jag säger det igen: Det är klart det blir medalj!!! Å nu är det GULD som gäller!!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det blir ett guld! Någon måste ju vinna och oavgjort kan det inte bli. Men vem som får det är en annan sak… :P

 

Ja chans har vi men finnarna kommer kämpa på som illrar med senap i arslet, att få ta OS-guld från Sverige kommer överglänsa tusental ggr våran önskan om guld. Jag skulle oxå säga att det står 55/45 till finnarnas fördel, men det betyder ju oxå att vi har en chans, om vi ger järnet. Jag vågar inte spå något alls om målrik el målfattig match. Men roligt kommer det bli!

285024[/snapback]

 

Det går inte att räkna på vem som har störst chans. Båda lagen har en bra chans. Kunde vi fixa guld i Lillehammer så kan vi fixa Guld i Turin!!!!! OS Guld i hockey är svårt men det går!! :w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laget som gör första målet vinner. Det är min förutsägelse.

Det verkar handla så mycket om den mentala biten.

Jag förstår det. Om jag hamnar i underläge lägger jag av, har jag "ledningen", kämpar jag hårdare. Helt fel taktik om man ska hålla på med idrott, men så funkar jag i alla fall... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=)

285729[/snapback]

 

Var är sommaren!?

 

Den börjar nuuu. :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UNDERBART!!!!!!!!!

285731[/snapback]

Välkommen in i glädje yran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tät, målsnål match som Sverige vinner med 2-1 eller 3-2. Alfie gör avgörande målet 13.27 in i tredje perioden.

284955[/snapback]

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

ok, jag hade ju fel på målskytt och klockslag, men va fan... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är sommaren!?

 

Den börjar nuuu. :D  :D

285732[/snapback]

 

Hehe, ah får hoppas på det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...