Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ishockeytråden


SoccyPowa
 Share

Rekommendera Poster

Flowervalley
Det var inte meningen att du skulle känna dig träffad på nåt sätt. Om jag missuppfattade vad du läst och inte läst osv, så ber jag om ursäkt. :dumstrut:

 

Bra :D Kanske känns lite nojjigt, men jag ville bara inte få kritik för något jag inte kan få kritik för. Men det är bra att du är uppmärksam iaf :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tänkte starta en omröstning där ni skulle få kryssa i vilket lag ni tror tar SM Guld i år.

Men det gick inte att göra det för omröstningsalternativet är borttaget :detvarintejag:

 

Nåja! Om ni vill kan ni ju alltid fylla på här med era tips/önskningar. Själv vet jag redan vem som vinner eftersom jag har kraften att teleportera mig in i framtiden :borstatanderna::propellerbaver:

 

Efter en rafflande finalserie i sju omgångar mellan.................

 

Fortsättning följer i morgon. Men ni som inte kan vänta kan se nästa avsnitt och resten av serien på kanalen bredvid B):whistling:

 

 

 

Lokalpatriot som jag är faller min röst på Linköpings HC, (AIK finns ju tyvärr inte med i elitserien ännu) men det är klart det kan väl räcka med SM guld i fotboll i år :whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, här kommer mitt tips:

 

1) Färjestad

2) HV 71

3) Frölunda

4) Modo

5) Timrå

6) Brynäs

7) Linköping

8) Mora

9) Södertälje

10) Skellefteå

11) Luleå

12) Djurgården

 

 

Go FBK! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djurgården, kan man ju alltid hoppas.

 

Ne men jag tror HV71 eller modo.

 

Djurgården slutar 7a i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, här kommer mitt tips:

 

1) Färjestad

2) HV 71

3) Frölunda

4) Modo

5) Timrå

6) Brynäs

7) Linköping

8) Mora

9) Södertälje

10) Skellefteå

11) Luleå

12) Djurgården

Go FBK! :D

då får gärna vända på tabellen:

1) Djurgården

2) Färjestad

3) Frölunda

4) Modo

5) Timrå

6) Brynäs

7) Linköping

8) Mora

9) Södertälje

10) Skellefteå

11) Luleå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den tabellen med Färjestad överst passar mej bra. Ju färre stockholmslag också desto bättre. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LHC har en ful ovana att aldrig klara av något på första försöket. Därför tar dom guld denna säsong.

 

Ja det lär de göra! ;) Vore skoj iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den tabellen med Färjestad överst passar mej bra. Ju färre stockholmslag också desto bättre. :totaltgalen:

iså fall får du komma och laga min G4 som har ett näraggregat som inte vill vara med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färjestad vinner.

 

För övrigt måste elitserien utökas. Det finn idag tillräckligt många lag som platsar i en utökad liga. 14 lag nästa år och 16 om tre år..... kan det vara en lagom takt? Jag tror att det skulle göra underverk med svensk ishockey!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte permanenta lagen och göra en gemensam nordisk elitserie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley
För övrigt måste elitserien utökas. Det finn idag tillräckligt många lag som platsar i en utökad liga. 14 lag nästa år och 16 om tre år..... kan det vara en lagom takt? Jag tror att det skulle göra underverk med svensk ishockey!

 

Där håller jag nog inte med dig. Jag tycker inte lagen i allsvenskan håller måttet för elitserien. Som det är idag är det mycket jojjande bland de sämsta elitserie/bästa allsvenska lagen. Det skulle också innebära en ännu längre säsong med fler matcher. Med Hockeyns Champions Leauge som drar igång denna säsongen + landskamper så finns inte tillräckligt mycket tid till att spela en längre serie, dessutom skulle spelarna inte kunna spela säsonger ut utan att få skavanker, skador och att bli utslitna. Det skulle ge en klart sämre hockey på lång sikt.

 

 

Varför inte permanenta lagen och göra en gemensam nordisk elitserie

 

En nordisk serie tror ajg inte skulle ge så mycket. Med tanke på att varken norge eller danmark är några hockeyländer tror jag knappast deras topplag skulle platsa i en liga med svenska och finska lag också. Nä, ska man permenenta lag ska man gå all the way med en hockeyliga i Europa. Det skulle vara coolt. Man skulle helt enkelt försöka konkurrera med NHL. Lagen i ligan har farmalag och serien delas upp i konferenser varpå man möter lag från närmaste regioner flest ggr.

 

Inget jag tror på inom en snar framtid, men kanske kanske någon gång långt fram finns möjligheten. Skulle vara extremt kul med en superliga med de bästa lagen från finland, sverige, schweiz, ryssland och tjeckien. Mumma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del kan de gärna skippa Champions league. I fotbollen är det urvattnat sen många år då det inte längre är bara mästarna som får vara med utan även lag med lägre positioner i respektive ligor, bara de kommer från "rätt" länder, alltmedan mästarlag från "fel" länder tvingas kvala. Nej, inget Champions league i hockey, tack.

Redigerad av snowreeler
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som norrlandspatriot hoppas jag på följande slutställning: ^_^

 

1. Timrå

2. MODO

3. Luleå

4. Skellefteå

5. Mora

6. Brynäs

7. Södertälje

8. Djurgården

9. Färjestad

10. Frölunda

11. Linköping

12. HV71

 

Men jag tror nog mera på:

 

1. MODO

2. Färjestad

3. Timrå

4. Linköping

5. HV71

6. Brynäs

7. Frölunda

8. Djurgården

9. Luleå

10. Mora

11. Skellefteå

12. Södertälje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tjoohoo nu är det slutspeldags på tisdags

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snowreeler

Jag har glömt kolla hur de valde varann. Är det nån som vet vilka lag som möts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har glömt kolla hur de valde varann. Är det nån som vet vilka lag som möts?

sportspegeln går att se på svt.se sport sida där sänder de hela lottningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mountainman

HV71 - Skellefteå

Linköping - Djurgården

MODO - Timrå

Färjestad - Frölunda

 

Vilka tror ni går vidare till semi?

Jag tror/hoppas på de fetmarkerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djurgården, kan man ju alltid hoppas.

 

Ne men jag tror HV71 eller modo.

 

Djurgården slutar 7a i år.

 

Tänkte bara visa hur rätt jag hade;) HV71 vann ingen svår prognos men att Dif skulle komma 7a var lite mera nice!;)

 

Grejen är att Dif är sjukt bra mot de fyra topplagen, så semifinal blir det lätt, och råkar det bli en final så ska HV se upp, så dåliga är inte djurgården, Dessutom så är det sista säsongen för en del unga sugna som ska till NHL så de kommer kämpa extra för ett bra slutspel! Linköping klarar vi i alla fall, det är jag ganska säker på!

 

HV71 - Skellefteå

Linköping - Djurgården

MODO - Timrå

Färjestad - Frölunda

 

HV71 Slår Skellefteå i 5 matcher tror jag.

Djurgården tar Linköping i 6 matcher.

Timrå vinner i den 7e och avgörande matchen

Färjestad tar också hem det i 7e, det har itne varit en stabil säsong för Frölunda...

Redigerad av Landberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på följande lag till semi.

 

HV71 4-1 (i matcher)

Linköping 4-3

Timrå 4-2

Färjestad 4-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley

Okej, mitt tips då!

 

Skellefteå - HV71 4-1

HV71 för starka helt enkelt. Skellefteå tar första matchen på ren adrenalin, men sedan tar det stopp.

 

Linköping - Djurgården 4-3

Tuffaste serien. Djurgården kommer inte vika ner sig. Men i det här fallet kommer klass slå motivation. Linköpings backuppsättning är dessutom tokigt mycket bättre än Djurgårdens dito.

 

MODO - Timrå 4-2

Timrå är bra, MODO bättre. MODO har en bättre målvakt, bättre forwards och bättre backar. Även om det är med liten marginal i alla fallen så gör det skillnad i slutändan.

 

Färjestad - Frölunda 4-2

Här tippar både hjärtat och hjärnan en seger för vargarna. Frölunda har haft en krasslig säsong (Färjestad med, förvisso) och i Frölunda saknas en riktig ledarestalt som ryter till när det hettar till. Det har Färjestad i Jörgen Jönsson. Han är skillnaden i denna serie. Dessutom har Färjestad två bra målvakter, en underskattad i Heino Lindberg, medan Frölundas Ahonen är överskattad. Slutade på 89 % i grundserien, inge bra. Bakom honom väntar Gistedt, vet inte om killen har vunnit någon match i år. HAr typ släppt 5 puckar i snitt. Njet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, mitt tips då!

 

Skellefteå - HV71 1-4

HV71 för starka helt enkelt. Skellefteå tar första matchen på ren adrenalin, men sedan tar det stopp.

 

Linköping - Djurgården 4-3

Tuffaste serien. Djurgården kommer inte vika ner sig. Men i det här fallet kommer klass slå motivation. Linköpings backuppsättning är dessutom tokigt mycket bättre än Djurgårdens dito.

 

MODO - Timrå 4-2

Timrå är bra, MODO bättre. MODO har en bättre målvakt, bättre forwards och bättre backar. Även om det är med liten marginal i alla fallen så gör det skillnad i slutändan.

 

Färjestad - Frölunda 4-2

Här tippar både hjärtat och hjärnan en seger för vargarna. Frölunda har haft en krasslig säsong (Färjestad med, förvisso) och i Frölunda saknas en riktig ledarestalt som ryter till när det hettar till. Det har Färjestad i Jörgen Jönsson. Han är skillnaden i denna serie. Dessutom har Färjestad två bra målvakter, en underskattad i Heino Lindberg, medan Frölundas Ahonen är överskattad. Slutade på 89 % i grundserien, inge bra. Bakom honom väntar Gistedt, vet inte om killen har vunnit någon match i år. HAr typ släppt 5 puckar i snitt. Njet.

 

.... det ser rätt logiskt ut DIF -Linköping kan gå hur som helst

som Vikegård sa igår....

 

så Jag tippar med hjärtat då

Linköping - Djurgården 3-4

Djurgården överraskar med att vinna första bortamatchen och sedan bara hemma segrar

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... det ser rätt logiskt ut DIF -Linköping kan gå hur som helst

som Vikegård sa igår....

 

så Jag tippar med hjärtat då

Linköping - Djurgården 3-4

Djurgården överraskar med att vinna första bortamatchen och sedan bara hemma segrar

 

Japp Djurgården kommer ta det men jag tror det blir 4 -2 i matcher..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanal 9 kl.19.00 är det nedsläpp

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...