Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook's DL-BRÄNNARE och DVI-Uttaget. Lite råd tack!


sputnick

Rekommendera Poster

Hej, tänkte köpa mig en liten MacBook (mellan modellen) så snart som möjligt. Har dock hört att man ska vänta med detta tills nästa MacBook kommer, när är det plannerat?

 

De jag ska använda Macbooken till är för att koppla in den till min Samsung LCD TV's HMDI uttag, blir det bra bild med MacBookens DVI uttag? Kommer att tanka film, serier osv och kolla på TVn.

 

Sen vill jag kunna bränna Xbox 360 spel, och då behöver man en DVD Dual Layer brännare. Finns det med på mellan modellen? Och är det en bra brännare? Går det att byta ut den optiska enheten om man vill?

 

Och sista frågan, jag är beroende av Warcraft Frozen Throne, går det att lirra på MacBook?

 

Tack på förhand, CIAO! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tänkte köpa mig en liten MacBook (mellan modellen) så snart som möjligt. Har dock hört att man ska vänta med detta tills nästa MacBook kommer, när är det plannerat?

 

De jag ska använda Macbooken till är för att koppla in den till min Samsung LCD TV's HMDI uttag, blir det bra bild med MacBookens DVI uttag? Kommer att tanka film, serier osv och kolla på TVn.

När nya modeller släpps vet man aldrig.

 

Mini-dvi-kontakten på MacBook:en är det inga problem med. Jag kör den till hdmi på pioneer-plasma utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, välkomme hit, ska försöka svara på några av dina frågor.

 

Hej, tänkte köpa mig en liten MacBook (mellan modellen) så snart som möjligt. Har dock hört att man ska vänta med detta tills nästa MacBook kommer, när är det plannerat?

 

:Ingen vet, kan dock var vettigt o vänta pga att nya osx kommer snart.

 

De jag ska använda Macbooken till är för att koppla in den till min Samsung LCD TV's HMDI uttag, blir det bra bild med MacBookens DVI uttag? Kommer att tanka film, serier osv och kolla på TVn.

 

:Ingen skillnad på en DVI utgång på en mac eller en dvd spelare eller en spelkonsoll, bildkvaliten beror på din tv som du tittar på.

 

Sen vill jag kunna bränna Xbox 360 spel, och då behöver man en DVD Dual Layer brännare. Finns det med på mellan modellen?

 

:När du beställer din mac, beställ en med superdrive.

 

Och är det en bra brännare?

 

:Definera "bra brännare"

 

Tack på förhand, CIAO! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fniss..

(jag) kommer att tanka film, serier osv.

Sen vill jag kunna bränna Xbox 360 spel

Det är ju upp till dig vad du använder datorn till, men man måste ju inte, som man säger, "skylta" med hur mycket olagligheter man har i åtanke på ett forum som är relativt konservativt i avseendet.

 

Det går att koppla in en storbilds-TV i macbook, och brännaren bränner dual layer, enligt Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fniss..

 

Det är ju upp till dig vad du använder datorn till, men man måste ju inte, som man säger, "skylta" med hur mycket olagligheter man har i åtanke på ett forum som är relativt konservativt i avseendet.

 

Det går att koppla in en storbilds-TV i macbook, och brännaren bränner dual layer, enligt Apple.

 

 

Ja, det var kanske lite onödigt av mig.. Men om du inte redan är fullt medveten om det är du bara naiv. Det är inte mord vi pratar om.

 

Enligt Apple, Ja. Skulle dock vilja höra lite från MacBook ägare som testat själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De jag ska använda Macbooken till är för att koppla in den till min Samsung LCD TV's HMDI uttag, blir det bra bild med MacBookens DVI uttag? Kommer att tanka film, serier osv och kolla på TVn.

Det är inte alltid det blir bra bild när man kopplar till HDMI-ingången på TV:n.

Det är lite olika beroende på vilken TV man har.

 

Kolla den här

tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, När kommer det nya OSX? Finns det något "realease-datum" ?

 

P.S. Tack för länken Gargoule, nu vart jag bara ännu mer osäkrare ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, När kommer det nya OSX? Finns det något "realease-datum" ?

 

P.S. Tack för länken Gargoule, nu vart jag bara ännu mer osäkrare ;).

Har du ingen så kallad PC-ingång på TV:n då?

För då är det ju inga problem med överföringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som du vill göra för ett par månader sen.... det bästa jag gjort på länge dessutom...

 

Jag kör Macbook via mini-dvi till HDMI med kanon resultat på min Full-HD LCD..

 

Och dessutom har jag bränt backuper med bättre resultat på macen än på min pc jag hade innan... inte misslyckats med en enda faktiskt... programmet heter iBurn360

 

Warcraft Frozen Throne vet jag inget om tyvärr... spela gör jag på 360:n..

 

en sak till.... jag köpte oxå mellanmodellen och idag klämde jag i 2 nya minnen på 1Gb styck... vilken skillnad... starkt rekommenderat

 

 

Lycka till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...