Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förhandsvisning av Indesigndokument i finder


zilina

Rekommendera Poster

Hej, vet någon var man ställer in (om det ens går) så att man kan få en förhandsvisningsbild på Indesigndokumentet - på samma sätt som man kan se hur en pdf ser ut, utan att klicka upp dokumentet? DVS jag vill inte se en bbild på "fjärilen" utan en lågupplöst bild på mitt dokument.

 

Har pratat med tekniker, originalare mfl. och ingen verkar veta. Självklart har jag klickat i rutan spara med förhandsvisning när jag sparar dokumentet. Har även kört kommandot Äpplet+J, dvs förhandsvisa symboler. I gamla macar funkar detta utan problem. men inte längre. Har sökt på nätet i övrigt, nånstans vill jag minnas att de tog bort den funktionen eftersom den drog för mycket minne, men hur är det egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Findern kan bara visa vissa filsorter i förhandsvisning och en av dem som inte findern kan visa är Indesigns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger själv, det var väldigt resurskrävande och krångligt att få att fungera eftersom varje ny version av programmet också innebar ändringar i filformatet, lösningen heter ju (på gott och ont) Bridge, som i sin senaste reinkanation är väldigt bra, även om jag tycker det är urbota korkat att man ska behöva kolla i Bridge för att förhandsvisa effekterna i After Effects t.ex, men ändå, det fyller sin funktion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det som är så retsamt är att vi har en gammal G4:a på jobbet som visar förhandsvisning av alla indesigndokument, utan att gå via Bridge, det underlättar då man snabbt hittar det dokument man letar efter. Om någon kan något trick eller vet någon plugin, eller något litet program som kan lösa detta vore jag mycket tacksam.

Bild_1.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna ett fönster och visa som ikoner i Finder. Välj "Visa visningsalternativ" från menyn "Innehåll" i Finder, och kryssa sedan i "Förhandsvisa ikoner". Klicka i att inställningen ska gälla alla fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...