Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone köp på eBay, säkert? Skickas till Danmark.


rjpa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Bor för närvarande i Danmark, och vill köpa en upplåst iPhone billigt (men någelunda säkert) på eBay. Någon som kan berätta om någon som är till att lita på? Om jag nu vill ha den skickad (till Danmark) och inte vill betala moms, räcker det då att dom skickar den som "Gift"?

 

- Rasmus

 

--- En svensk boende i Danmark, inget ironi där ;) ---

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är starkt skeptisk till den typen av affärer och särskilt till heta produkter. Risken är stor att du blir blåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du köper från någon med några hundra + i omdömen är det rätt osannolikt att bli blåst.

 

Jag köpte själv min där... 3100:- med frakt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du köper från någon med några hundra + i omdömen är det rätt osannolikt att bli blåst.

 

Jag köpte själv min där... 3100:- med frakt

 

Någon som du kan rekommendera?

 

- Rasmus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu vill ha den skickad (till Danmark) och inte vill betala moms, räcker det då att dom skickar den som "Gift"?

Ingen aning om Danska regler, men för Sverige gäller att en gåva bara får vara värd högst 500kr.

Och om de skriver värde om (säg) $60 och paketet försvinner på vägen så är det $60 du får i ersättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om Danska regler, men för Sverige gäller att en gåva bara får vara värd högst 500kr.

Och om de skriver värde om (säg) $60 och paketet försvinner på vägen så är det $60 du får i ersättning.

 

Jo det är det samma i Danmark, 500,- för en gåva. Och momsen utgör 25% :(

 

- Rasmus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...