Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vänta på Leopard?


robertho

Rekommendera Poster

Då var det dags att pensionera pin gamla PB till förmån för en ny iMac.

Har egentligen lust att köpa med en gång, men så var det ju Leopard som lanseras i Oktober..

 

Ska man vänta 1mnd och spara en tusenlapp eller är det så att man får Leopard utan kostnad när det kommer om man har köpt ny maskin nära lanseringsdatum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske du kan få byta upp dig om Leopard lanseras en vecka efter ditt köp. Men bara kanske. Jag skulle i detta läget absolut vänta! Dessutom måste du kolla så att du verkligen får med dig Leopard så du inte får en hyllvärmare med det gamla Tiger i.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej...leopard kommer med datorn när du köper den, efter releasedatum. innan dess är det tiger som gäller.

 

eventuellt kanske de är hyggliga och ger dig en leopard eller rabatt om du köpt den veckan innan eller dagen innan release. men det är nog inget du kan räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tips!

Då får jag leva i slow motion land ett tag till..

 

Ny hårddisk och maxa RAM-minnet + lite underhåll med tex Onyx kan sätta fart på en gammal PB........ :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjaa, Leopard kommer med om du köper från Apple Store. Köper du ett ex på någon affär kan det vara en hyllvärmare med Tiger. Och att köpa iMac på affär är intressant. Jag har noterat att PC Superstore ligger 500:- under Apple store på 24" och då får man med sig den hem under armen! Inte illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....och medan vi sitter här medelar MacWorld att Leopard släpps som skarp beta. Nu är det NÄRA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...