Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Egen spårmarkering?


bernat

Rekommendera Poster

Finns det något program för macbooken som låter användaren importera en låt (ex en lång mix) och göra sina egna spårmarkeringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är klipp och klistra grejer du letar efter så finns QuickTime Pro, kostar ca 300 kr (tror jag) och Garageband, ligger på datorn vid leverans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gör en CD i Toast kan du ju göra det, det kan många gånger också vara enklare än att klipp/klistra i QTP, gör en CD, lägg in dina markeringar för spår, spara som avbild (om du inte vill göra en riktig CD) montera och importera med valfritt program,det beror ju på vad du har för material med, man får ta hänsyn till ev. generationsförluster om man kodar om materialet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gör en CD i Toast kan du ju göra det, det kan många gånger också vara enklare än att klipp/klistra i QTP, gör en CD, lägg in dina markeringar för spår, spara som avbild (om du inte vill göra en riktig CD) montera och importera med valfritt program,det beror ju på vad du har för material med, man får ta hänsyn till ev. generationsförluster om man kodar om materialet.

 

ok, men hur gör jag i toast? har lekt runt lite, men hittade ingen sån funktion. eller så har jag bara missat det :S

Har senaste versionen av toast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, jag var något oklar, du gör själva markeringarna i CD Spin Doctor, som ju är en del i Toast paketet, och sen skickar du det till Toast, det finns ju säkert andra alternativ, men toast är ju ganska lättjobbat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag kan bara spela in med spin doctor. eller välja audio file, men då är låtarna inaktiverade, dvs den kan inte importera mp3-filer. har jag fel version, eller har jag glömt att ställa in något? eller det kanske inte ens går att importera en mp3-fil och sen jobba vidare med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...