Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CaminIcon, installationsproblem


iMarc

Rekommendera Poster

Har försökt installera CaminIcon men inte lyckats få det att fungera, enligt beskrivn:

 

Installation

 

Simply copy the application to a location of your choice. If this is your first installation of CaminIcon, the application will automatically create the "CaminIcon" folder containing the "Themes" folder in the "Application Support" folder in your home directory's "Library" folder and then download all necessary icon themes. This also applies to users updating from a previous version as long as the automatic version check feature is enabled. If it is not, then you should click on the Check Now button for possible theme updates.

 

Har gjort ovanstående, men någon folder i application support skapas inte.

Tips någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Caminicon förr (typ några år sen) men en del teman var buggiga och gjorde programmet omöjligt att använda, så jag slängde skiten. I våras testade jag för skojs skull igen. Då hade programmet inte uppdaterats sen hösten 2006 och det kunde inte få kontakt med den/de servrar där temana fanns och fungerade således inte längre.

 

Alltså: Servrarna med temana ligger nere, programmet utvecklas inte längre, så du kan inte använda det. Släng och glöm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Caminicon förr (typ några år sen) men en del teman var buggiga och gjorde programmet omöjligt att använda, så jag slängde skiten. I våras testade jag för skojs skull igen. Då hade programmet inte uppdaterats sen hösten 2006 och det kunde inte få kontakt med den/de servrar där temana fanns och fungerade således inte längre.

 

Alltså: Servrarna med temana ligger nere, programmet utvecklas inte längre, så du kan inte använda det. Släng och glöm.

attans, ja då åker det i papperskorgen. Synd att man inte kan byta ut de bedrövligt fula ikonerna då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attans, ja då åker det i papperskorgen. Synd att man inte kan byta ut de bedrövligt fula ikonerna då

Jo, det kan du visst.

Antingen skapar du egna ikoner, eller så letar du nånstans på nätet där de kan finnas.

Sen markerar du Camino, högerklickar och väljer "Show package contents".

 

Sen öppnar du Contants/Resources/. Där har du alla bilder och ikoner som ingår i Camino. De som jag brukar ändra heter:

 

back.tif

dl_cancel.tif

forward.tif

reload.tif

stop.tif

 

Jag har gjort dom själv efter loggan till mitt företag (samma som min avatar här)

 

Dessutom har jag gjort om den fula och utrymmeskrävande gröna flärpen som syns i Bookmark Bar vid länknamnen. Istället har jag en 1 x 1 pixel genomskinlig bild. Den heter smallbookmark.tif

 

Om du vill använda dom, så finns dom i bifogade mapp. Varsågod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan du visst.

Antingen skapar du egna ikoner, eller så letar du nånstans på nätet där de kan finnas.

Sen markerar du Camino, högerklickar och väljer "Show package contents".

 

Sen öppnar du Contants/Resources/. Där har du alla bilder och ikoner som ingår i Camino. De som jag brukar ändra heter:

 

back.tif

dl_cancel.tif

forward.tif

reload.tif

stop.tif

 

Jag har gjort dom själv efter loggan till mitt företag (samma som min avatar här)

 

Dessutom har jag gjort om den fula och utrymmeskrävande gröna flärpen som syns i Bookmark Bar vid länknamnen. Istället har jag en 1 x 1 pixel genomskinlig bild. Den heter smallbookmark.tif

 

Om du vill använda dom, så finns dom i bifogade mapp. Varsågod.

Alla tiders, tack!

Tänk vad mac är flexibelt ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du dina ikoner, kan du tipsa om något program för det?

Photoshop. Men jag gör inte ikoner som nån slags huvudsyssla. Dom där gjorde jag för skojs skull bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photoshop. Men jag gör inte ikoner som nån slags huvudsyssla. Dom där gjorde jag för skojs skull bara.

Ok, i vilket format sparar du filen i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, i vilket format sparar du filen i?
back.tif

dl_cancel.tif

forward.tif

reload.tif

stop.tif

Gissa. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...