Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byter nu ut min MacBook mot en Mini


Landberg

Rekommendera Poster

Hallo allesammans!

Under dagen (söndag) så kommer jag att beställa min Mac Mini, det kommer bli min andra, då jag haft en G4 förut.

 

Det blir en 1.83 Ghz med 2GB ram. Det nya tangentbordet kommer också köpas.

Jag struntar i DVD-bärnnare då jag har en extern. 80 GB hd får också räcka då jag kör allt på externa.

 

Visst är det samma grafikkrets på den första MacBooken och Mac Minin? Så mac minin blir en liten förbättring rent prestandamässigt eller hur? core2duo istället för coreduo och 2 GB istället för 1.5 GB ram. det känns som om jag borde märka en liten skillnad?

 

Vill inte vänta tills leopard kommer eftersom jag vill ha valmöjligheten att köra Tiger ifall det visar sig vara massa barndomsfel på Leopard, har lärt mig den hårda vägen att inte köpa de första versionerna av apples produkter.

 

Så allt jag har gjort på min MacBook kommer gå att göra på minin eller hur?

 

Jag gör mig av med min MacBook då jag ska införskaffa antingen en MacBook Pro eller en Mac Pro i sommar och då göra om minin till ren mediastation.

 

Önska mig lycka till med datorköpet och min fjärde mac!

 

haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju Intel GMA 950 i mini och även i macbook så grafikmässigt bör det ju funka =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, det är det jag menade..

Fan vad skönt det känns.

 

Har fortfarande min lilla iBook så jag är inte utan bärbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

tror inte du kommer märke nån större skillnad mellan MacBooken och Mac Minin, däremot mellan den nya minin och din gamla G4:a :)

 

skillnaden mellan 1 och 2GB tycker jag inte är särskilt märkbar. Däremot är det en stor skillnad mellan 512 och 1024MB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till beslutet:-)

 

Det är oftast där det jobbiga ligger, att ta ett beslut och gå en viss väg fram.

 

Jag är nyfiken på att du ska använda Mac Minin som mediestation... vad innebär det i ditt fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dude ! vafan äru för någon har hela uppsättningen var apple datorer ! HAHA:P

 

Aa macmini är typ samma, ... men du, kanske värt vänta ett litet tag till bara.. se om dom pular in X3001 kretsen i mini o macbooksen snart.

den är typ 3ggr bättre än GMA950.

 

Eller jag vet ju inte va du ska göra med din mini, men spela lär ju gå. Och typ det kommer nog behövas X3001 inför Starcraft2 om man gör som mig o sitter o väntar på det. (Macbooken min kommer nog inte gilla SC2 :E :E )

 

Varför ska du göra dig av med den eg ? asså det e ju samma spec. Jag ser min macbook som en macmini jag kan ta med mig när jag vill , kör med KB mus och externskärm hemma när jag ritar och så.

 

Sen äre ju bara koppla ur allt o ta med sig den om man ska nånstans. Förstår inte varför du säljer en bärbar, för att köpa en mini :E borde du inte köpt den till o börja med.

 

Jag vill däremot som dig, ha en MBP ist för en MB... åh en vit MBP vore ju en dröm... tyvärr lär säkert nästa MB vara silvergrå som resten av produkterna :(

 

Men motivera ditt säljande av din macbook för ett köp av en likvärdig macmini i prestanda ? va vinner du på det. Tror inte 500mb mer ram kommer märkas direkt.

 

Kanske om du sitter i after effects eller nån 3d suit. jag venne då känns det som att en MBP på direkten är mer värt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, det är det jag menade..

Fan vad skönt det känns.

 

Har fortfarande min lilla iBook så jag är inte utan bärbart.

Absolut! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dude ! vafan äru för någon har hela uppsättningen var apple datorer ! HAHA:P

 

Aa macmini är typ samma, ... men du, kanske värt vänta ett litet tag till bara.. se om dom pular in X3001 kretsen i mini o macbooksen snart.

den är typ 3ggr bättre än GMA950.

 

Eller jag vet ju inte va du ska göra med din mini, men spela lär ju gå. Och typ det kommer nog behövas X3001 inför Starcraft2 om man gör som mig o sitter o väntar på det. (Macbooken min kommer nog inte gilla SC2 :E :E )

 

Varför ska du göra dig av med den eg ? asså det e ju samma spec. Jag ser min macbook som en macmini jag kan ta med mig när jag vill , kör med KB mus och externskärm hemma när jag ritar och så.

 

Sen äre ju bara koppla ur allt o ta med sig den om man ska nånstans. Förstår inte varför du säljer en bärbar, för att köpa en mini :E borde du inte köpt den till o börja med.

 

Jag vill däremot som dig, ha en MBP ist för en MB... åh en vit MBP vore ju en dröm... tyvärr lär säkert nästa MB vara silvergrå som resten av produkterna :(

 

Men motivera ditt säljande av din macbook för ett köp av en likvärdig macmini i prestanda ? va vinner du på det. Tror inte 500mb mer ram kommer märkas direkt.

 

Kanske om du sitter i after effects eller nån 3d suit. jag venne då känns det som att en MBP på direkten är mer värt...

 

Såhär motiverar jag mitt köp.

 

Mina planer har alltid varit att köpa en Mac Mini och en ny bärbar mac, en bättre bärbar mac.

 

Så nu säljer jag min MacBook innan den sjunker allt för mycket i värde, du vet kommer det nya macbooks om kanske 6 mån eller kortare som dess utom skall vara billigare så får jag inte många ören för den. Så eftersom jag ändå ska ha en Mac Mini nån gång så blir det nu.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte du kommer märke nån större skillnad mellan MacBooken och Mac Minin, däremot mellan den nya minin och din gamla G4:a :)

 

skillnaden mellan 1 och 2GB tycker jag inte är särskilt märkbar. Däremot är det en stor skillnad mellan 512 och 1024MB

 

Jag ville mest bara veta så jag inte missat nått:P det är inte uppgraderingen i sig som lockar;) bara det inte är en sämre dator.

 

 

dumkopf, det innebär att jag ska ha den kopplad till tv. Jag är en sån som kommer hyra film via iTunes å sånt när det kommer, Den ska även vara kopplad till stereo.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu säljer jag min MacBook innan den sjunker allt för mycket i värde

 

Så det är därför du alltid skriver att du är 100% nöjd med din MacBook!!! Skojjade bara.......... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så allt jag har gjort på min MacBook kommer gå att göra på minin eller hur?

 

Nix. Du får ett elände när du ska vika ihop minin........... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej klart jag inte är helt nöjd med den, annars hade jag aldrig haft tankar på en ny bärbar eller hur;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du gör helt rätt efter alla problem du haft. Lika bra att bli av med den nu innan den rasar helt.

 

 

Mmm. Nu är den helt genomfixad, så det är störst chans att den håller nu så det är verkligen bäst läge att sälja. Sålde den till slut för 6000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett ändå bra pris med tanke på allt man fick med

 

Han ville inte ha väskan å sånt så iCurve å väska finns kvar om nån vill ha billigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Han ville inte ha väskan å sånt så iCurve å väska finns kvar om nån vill ha billigt!

 

fick han datorn billigare då?

 

såg att den låg för 7k på Blocket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah han frågade om han kunde få den billigare utan saker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maila mig, landberg.rikard@gmail.com om ni vill ha väskan eller iCurvet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, eh;) all hamnar direkt i skräppost ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...