Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Adressboken krånglar!

lellemars

Recommended Posts

Är det nån som vet hur man kan skriva ut listor till en telefonbok i A4 med namn telefon och adress utan att texten hamnar ovanpå varann, jag har verkligen testat allt känns det som, felet har funnits i adressboken så länge jag kan minnas, jag har nu 10.4.10 adressboken heter 4.0.5. Allt annat funkar finfint med adressboken den synkar fint med nallen etc.

Har du tagit bort några typsnitt, eller deaktiverat något typsnitt i Typsnittsboken?

I så fall kanske4 det typsnitt som Adressboken skulle använt ersätts med något annat typsnitt, och då blir layouten fel.

Nä det är bara 2-4 sidor av 18 som blir kassa, på bifogad bild är det sidan 7 och 11 som inte funkar, dom andra är bra. Det är alltså högerspalten som flyttas till vänster, in över mittenspalten, lite då och då.

adressbok.tiff

Är det ingen annan som har problem med detta, och hur sjutton talar man om för apple vilket problem man har, det verkar ju inte direkt vara ett supportärende, utan nån slags bugg.

Det kanske har med åäö att göra i just ditt fall (en gissning bara). Jag skulle nog göra olika grupper och testa tills jag hittade det/dom adresskort som utlöser buggen och sedan prova mig fram till vilken rad i det adresskortet det är.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...