Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gallup: När tror du att den nya MacBooken släpps?


caktusaurus

När tror du att den nya MacBooken släpps?  

66 medlemmar har röstat

  1. 1. När tror du att den nya MacBooken släpps?

    • Apple Expo (den 25:e september)
      10
    • I samband med lanseringen av Leopard (slutet av oktober)
      25
    • Lagom till julhandeln (november-december)
      9
    • MacWorld 2008 (januari 2008)
      22


Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Tyvärr, för mig och många andra, så tror jag det blir Macworld.

 

Ska Macbook uppgraderas utan att bli lika bra som Macbook pro måste Macbook pro först uppgraderas till den kommande Penryn-processorn. Macbook pro brukar få de nyaste prylarna rätt omgående, så kanske är nästa Macbook Pro redo i december (Penryn ska komma i november). Men släpper de en ny dator mitt i julrushen? Tror inte det har hänt förr.

 

Jag gissar på att både Macbook och Macbook Pro uppgraderas först på Macworld expo i januari. Och jag har då ingen bärbar på tre-fyra månader. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du:

 

En gallupundersökning är en statistisk metod för att mäta den allmänna opinionen. Metoden uppfanns av den amerikanske sociologen George Gallup, som arbetade med marknadsundersökningar och grundade American Institute of Public Opinion år 1935. Gallups metod fick ett mycket stort genomslag, och i Sverige blev gallupundersökning eller bara gallup en vanlig term för en opinionsundersökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte blir en iTablet,

som jag har tjatat om länge nu.

 

Inte helt omöjligt. Enligt den artikel (som vid detta laget länkats sönder på Macsajter runt om i världen :lol: ) nämns möjligheten att detta varken är en MacBook eller MacBook Pro, utan en helt ny slimmad modellserie.

 

Jag gissar på att både Macbook och Macbook Pro uppgraderas först på Macworld expo i januari. Och jag har då ingen bärbar på tre-fyra månader. :(

 

Om det är/blir som du säger så köper jag nu. Har gått och väntat sedan maj och nu börjar det bli dags att slänga ut PC:n. :P Back To School är nu och den vill man ju inte missa...

 

Förvånansvärt många verkar tro att den kommer redan på tisdag. Det som talar emot är väl:

1) Traditionen - de flesta Apple-produkter har lanserats på amerikansk mark.

2) Ingen keynote av Mr. Jobs - och knappas släpps väl en helt ny, omdesignad Mac utan att Steve tar chansen att dra på sig jeansen och skryta... ^_^

 

Jo du:

 

En gallupundersökning är en statistisk metod för att mäta den allmänna opinionen. Metoden uppfanns av den amerikanske sociologen George Gallup, som arbetade med marknadsundersökningar och grundade American Institute of Public Opinion år 1935. Gallups metod fick ett mycket stort genomslag, och i Sverige blev gallupundersökning eller bara gallup en vanlig term för en opinionsundersökning.

 

"The more you know"... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...