Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extremt enkelt att låsa upp iPhone i Windows?


willstedt

Rekommendera Poster

Jag har nu funderat fram och tillbaka i ett antal dagar om jag ska köpa en iPhone när jag åker till NY på tisdag. Jag har kommit fram till att jag ska göra det.

Då börjar man ju fundera på lite grejjer runt omkring. Är den lätt att låsa upp? Är det stabilt? osv. osv.

 

Eftersom att det är väldigt "färskt" allting och det känns som att det händer saker nästan varje dag på iPhonefronten så blir det ibland lite konstigt när man läser foruminlägg som bara är några dagar gamla.

 

I vart fall. Ni som är insatta (mer än jag). Jag har fattat det som att det är så här:

 

Jag köper en lur i USA.

Tar hem den och kopplar in den i datorn.

Installerar iBrickr på datorn och klickar på "jailbrake" eller nåt sånt.

Sedan kan jag alltså via iBrickr låsa upp telefonen så att den inte längre är operatörslås (då pxlfilen anysim redan skall finnas i iBrickr)

 

Är det verkligen såhär enkelt? Det finns guider om att man skall göra jäkligt avancerade saker och här är det bara några musklick... ?

 

Hur är det egentligen? Raka rör! Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att det är rätt version på firmware när du köper bara (även om det ju som sagts, med stor sannolikhet kommer nya versioner även på hacken), men det är hög omsättning på dom och det är inte alls otroligt att den nya firmware versionen finns i produkter i butik en vecka efter officiell release.

 

edit: men jag måste verkligen säga det igen, vill man verkligen göra det här med just en mobiltelefon ? som man faktiskt behöver varje dag, även om man fixar ett hack till den nya versionen, nästa nya version som kommer så funkar inte telefonen på en vecka igen !? Hade det gällt någon annan telefontillverkare så hade alla svurit sig blåa i ansiktet och lovat att aldrig köpa en telefon av det märket igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att det är rätt version på firmware när du köper bara (även om det ju som sagts, med stor sannolikhet kommer nya versioner även på hacken), men det är hög omsättning på dom och det är inte alls otroligt att den nya firmware versionen finns i produkter i butik en vecka efter officiell release.

 

iPhone levereras med 1.1.1 sedan i onsdags!

 

Lista på serienummer med 1.1.1:

http://www.ifun.se/iphone-tillverkade-v39-...r-111-firmware/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...