Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Angående MacBook och spel


jimmybring

Rekommendera Poster

Jag går i köpar tankar om en macbook, vanliga 80gb 2ram etc , men är lite fundersam över hur denna funkar med spel och dylikt eftersom grafikkortet inte är det bästa.

Spelar inga spel just nu men kommer troligtvis börja nästa år när starcraft 2 och warhammer släpps.

Är det någon som har erfarenhet av den här datorn och spel ?

liknande spel prestandamässigt är väll world of warcraft , guild wars och dylikt.

 

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

ska du spela så går MacBook bort, såvida du inte vill spela på de allra lägsta inställningarna.

Jag har spelat på en MacBook och det är verkligen ingen vacker syn. Skärmen är pga sin storlek inte heller mkt att hänga i speljulgranen.

 

satsa då istället på en iMac eller MacBook Pro (som har det vassaste grafikkortet förutom Mac Pro)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en MacBook 2Ghz Dual Core med ett gig RAM. Har installert och spelat Age of Mythology utan problem. Dock är inte grafiken den bästa. Men funkar riktigt bra och utan hack. Ska du spela tyngre spel ska du nog välja MacBook Pro eller iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satsa då istället på en iMac eller MacBook Pro (som har det vassaste grafikkortet förutom Mac Pro)

 

Grafikkortet i iMac (inte den billigaste modellen) är bättre än det som sitter i MacBook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Grafikkortet i iMac (inte den billigaste modellen) är bättre än det som sitter i MacBook Pro.

 

fast det var ju precis detta som testerna av iMacens radeonkort INTE visade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast det var ju precis detta som testerna av iMacens radeonkort INTE visade

 

Japp, med dåliga drivrutiner för Mac OS X. När man testar i Windows är Radeon HD 2600 Pro lite bättre än GeForce 8600M. Inte mycket alltså, men lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet är att vänta tills MacBooken uppgraderas med den nya integrerade grafiken. Minns inte vad den heter. Men när den kommer vet ingen..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag säger såhär: om du kör gammla spel är det nog inga problem alls, skulle tipa på att alla spel innan 2003 går att köra utan problem.

 

Att säga att det inte går att spela på en Macbook (enligt mig) är lite fel, är spelen äldre är det nog inga problem.

Själv har jag en powerbook G4 som jag kör warcraft 3 på lägsta och det går jätte bra, och sådanna äldre spel!

 

Tänk på det att det kanske missupfatas att man inte kan spela spel på en Macbook, för det gör det om de är tillräckligt gammal! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns faktiskt folk som spelar äldre spel och försök att rekomendera lite äldre spel som funkar på en Macbook, har själv ingen Macbook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
var hittar man spel som fungerar? antar att inte pc spelen fungerar,

 

Tyvärr är Mac-spelsscenen något snålt tilltagen. De spel som finns att beställa i Sverige - från ex. Apple Store eller Macoteket - är nästan löjleväckande dyra! Rekommendationen är givetvis att du installerar Windows XP eller Vista (för visst fungerar PC-spel att spela på en Mac, så länge man har rätt operativsystem installerat) och börjar packa på dig budgetspel. Många av spelhistoriens största ögonblick går att få tag på för hundralappen per titel. Oslagbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...