Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag är så glad att jag inte...


Axelman

Rekommendera Poster

Beställde en i höstas när jag gick på rus.... När verkligheten kom i kapp såg jag att jag inte hade råd och med surmulen min skickade efter en PM G4 1,25 och förberedde mig på träsktramp... Efter att ha kört den ett tag måste jag komma med en rapport!

 

Men OJ vad jag bedrog mig!! Den är ju hur pigg och rask som helst! Programmen startar fort! Kommandon lyds blixtsnabbt! Vad skulle jag med en G5 till?? :blink:

 

OK. Jag gör inte desktop publishing och använder inte Photoshop, utan är en vanlig privatist.

 

I sista numret av MackWorld så ser jag att min dator borde klara 100fps i grafik och det räcker! Vad ska jag med 150-200 till?? Spelen går ju inte bättre och grafiken blir inte bättre. (OK. Men jag kan ju skaffa ett bättre kort sen...)

 

Summa summarum: Jag sparade 8.000:- för att jag inte valde overkill. Hyfs!

 

Jag är faktiskt riktigt nöjd!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, man får ju hoppas att 1,25 GHz G4 räcker en bit iaf. Är man i behov av bärbart får man ju pröjsa det tredubbla för den prestandan… :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en i höstas när jag gick på rus.... När verkligheten kom i kapp såg jag att jag inte hade råd och med surmulen min skickade efter en PM G4 1,25 och förberedde mig på träsktramp... Efter att ha kört den ett tag måste jag komma med en rapport!

 

Men OJ vad jag bedrog mig!! Den är ju hur pigg och rask som helst! Programmen startar fort! Kommandon lyds blixtsnabbt! Vad skulle jag med en G5 till?? :blink:

 

OK. Jag gör inte desktop publishing och använder inte Photoshop, utan är en vanlig privatist.

 

I sista numret av MackWorld så ser jag att min dator borde klara 100fps i grafik och det räcker! Vad ska jag med 150-200 till?? Spelen går ju inte bättre och grafiken blir inte bättre. (OK. Men jag kan ju skaffa ett bättre kort sen...)

 

Summa summarum: Jag sparade 8.000:- för att jag inte valde overkill. Hyfs!

 

Jag är faktiskt riktigt nöjd!! (w00t)

Du hade skrivit lika dant om en G5 ;) Fast du hade å andra sidan inte sparat dina 8papp men å andra sidan fått en ännu grymmare maskin som hade vart nåt o "skryta om" idag ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tre, fyra år så kanske du har ändrat dej och inte kan förstå varför du inte köpte G5. Var så det blev med mor och fars 6500. Hade dom köpte G3 hade dom haft en bättre dator nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag är så glad ATT jag köpte en G5:a. Det är en minsting, och det är lite surt att mellanmodellen numera har dubbla processorer. Men uj uj uj vad snabb den är. Den klår t.o.m. mina högt ställda förväntningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Axelman har en poäng där. Man jämför väl ofta med det man haft innan. Jag skulle nog bli jättenöjd med en G4:a 800 eller liknande eftersom jag bara jämför med en Powerbook G4 550... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev detta lite för att provocera, men också för att jag FAKTISKT är väldigt nöjd med vad jag fick! Den är riktigt rask när man surfar eller spelar spel. Jag sysslar ju inte med avancerad bildbehandling eller musikskapande så jag lär väl aldrig uppleva att den inte räcker till..... Sen detta med att vara nöjd.... När jag köpte mig en Skoda Felicia 1997 blev man ju jätteimpad att grejorna satt ihop och att man åkte bra i den. Där var ju tricket att man har ju inga förväntningar på en Skoda. Klarar den baskraven tycker man att det rockar! Sätter man sig sedan i en Merca har man lättare att bli besviken. En bil för 350.000:- skulle nog kunna vara lite tystare.... knapparna till fönsterhissarna känns lite sladdriga... mmm.... Min nya PM är definitivt inte att jämföra med Skodan men är heller ingen Merca. Men den är BRA! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte G5, och jag trivs som fisken! Hade jag väntat 2 månader hade det blivit 2 ggr 1,8... nu blev det bara en, men va fasen, det fungerar fint för mig. Varför det inte blev G4 1,25? Ville helt enkelt försäkra mig om att jag är nöjd idag och något år framöver... man kan se mellanskillnaden som en försäkringspremie. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det inte blev G4 1,25? Ville helt enkelt försäkra mig om att jag är nöjd idag och något år framöver... man kan se mellanskillnaden som en försäkringspremie.  ;)

Tänkte EXAKT lika tills pengapungen tvingade mig på knä.... ;) Gissa om jag blev besviken när jag fick annulera G5-an.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...