Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G5a 20" 2,1ghz, 2gig ram andrahandsvärde?


GomerPile

Rekommendera Poster

Har nu i princip bestämt mig för att avbeställa min 20"imac och försöka hitta en g5a istället.

Vad är rimligt för en 1-2 år gammal g5a?

Jag vill helst ha 2,1ghz samt 2gig ram.

7-8000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att den iMacen var mycket dyrare som ny så kan det vara svårt att övertala någon att sälja billigt. Men för att det ska vara intressant måste ju G5-an vara minst 3000:- billigare än en ny. Vidare ska du ha en iMac med iSightkamera. Det fanns ett allvarligt problem med de äldre där kondensatorerna svullnade och sprack. Många är åtgärdade på förlängd garanti, men man vill nog hålla sig undan dem. Medföljer AppleCare så är det ett riktigt bra köp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla G5 fick det kondensatorproblemet så det är inte bara nåt rykte. Kolla noga med säljaren så att datorn fungerar innan köp. På min dator såg man inget fel innan den blev varm och hårt belastad så första intrycket kan ljuga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter själv med en gammal iMac 20, G5 1,8 ppc, 1gb ram, OSX Tiger. Den fungerar utmärkt, är relativt snabb och uppfyller mina behov av datoranvändning så som surf,film,musik,garageband osv. Gav 6.000kr för snart ett år sedan, du bör hitta dem något billigare idag. Uppgradera med mer minne och dyl kan du göra själv. Lycka till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...