Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Galen kvinna i iPhone-kön


t4t5

Rekommendera Poster

Det som skrämmer mig är att hon säger att hon tar hand om gamla.

Hon verkar inte helt stabil och man vet aldrig var dessa människor

kan ta sig till i ett infall av "vansinne".

Jag dök på en kille inom psykvården som hade fått sparken för att han hade

utövat exorsism på en patient när han jobbade natt.

Nu kom han som vikarie till vårt sjukhus. :chockadskeptisk:

Kul med sådana arbetskamrater och lugnande för patienterna. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ok hon kanske har tappat en del på vägen!

 

MEN jag tycker ändå att hon har rätt i grova sammanhang! Det hon tydligt pratar om i början om man sållar lite är, att vi ska vara rädda om det vi har lita på ditt omdömme låt inte media ta över dig! De försöker kontrollera er var kritiska och var rädda om erat "sinne"

 

Vettiga ord egentligen, med tanke på att media har börjat bli mer och mer hightech bara precis för att sälja mer av deras produkter!

 

Hon behöver hjälp skulle jag tro i form av en psykolog, och jag kan tycka att det är tragiskt att mer sådant här skit läggs upp på youtube! Vilket egentligen bara bottnar i en sak .... den "knäppa" tanten har rätt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ok hon kanske har tappat en del på vägen!

 

MEN jag tycker ändå att hon har rätt i grova sammanhang! Det hon tydligt pratar om i början om man sållar lite är, att vi ska vara rädda om det vi har lita på ditt omdömme låt inte media ta över dig! De försöker kontrollera er var kritiska och var rädda om erat "sinne"

 

Vettiga ord egentligen, med tanke på att media har börjat bli mer och mer hightech bara precis för att sälja mer av deras produkter!

 

Hon behöver hjälp skulle jag tro i form av en psykolog, och jag kan tycka att det är tragiskt att mer sådant här skit läggs upp på youtube! Vilket egentligen bara bottnar i en sak .... den "knäppa" tanten har rätt!!

 

Njaa...

 

I början tänkte jag "okej hon kanske har en poäng", sen började hon snacka om Aliens och CD-romen som tar över världen, då ändrade jag mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, galen kvinna är en underdrift.. hon verkade inte veta minsta lilla om det hon byggt upp en rädsla för.

Om hon nu skulle argumentera mot att elektronik används för att kontrollera människor hade hon typ kunnat snacka om microchip som kan opereras in i människokroppen osv..

Istället snackar hon om att CD-rom skivor och nu hårddiskar i datorer utgör ett hot mot det fria tänkandet och att dagens mobiler har fått högre upplösning på skärmen.. :stjarnsmall:

Det var komiskt när hon sa att MBPn kunde ha varit en kontrollpanel i ett rymdskepp.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, galen kvinna är en underdrift.. hon verkade inte veta minsta lilla om det hon byggt upp en rädsla för.

 

Jo, så är det ju...det är ju själva grunden för irrationell rädsla/paranoja. Har man kunskap (om man vet mera)...så försvinner ju grunden för rädslan/paranojan.

Nästan alla människor har en släng av detta. Vargskräck är ett exempel. Xenofobi ett annat. Etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kör bara efter försiktighetsprincipen... :)

Fast man kan ju definitivt förstå hennes rädsla. Det måste jag ju säga. Det har varit mycket media om att mobilen "påverkar hjärnan" och det är inte lätt för henne att veta sanningen.

 

Tycker dessutom inte att hon verkar så jävla sinnessjuk. Hon är gammal och tror sig ha kunskap som de yngre vägrar ta in. Måste vara extremt frustrerande :)

 

Hon faller dock lite när hon tar upp cd-romen. Den förklarades ju död för ett ex antal år sedan. hoho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...