Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HTC Touche stämmer Apple


willstedt

Rekommendera Poster

Det har säkert skrivits metervis om detta ämnet men det finns några spännande bakomliggande faktorer som jag tänkte ta upp här och diskutera lite granna.

 

HTC Touch är någon form av iPhone liknande mobil som är Microsofts svar på iPhone. Dock har ju inte Microsoft fått speciellt stor uppmärksamhet i situationens allvar. Kanske vill man inte bli inblandad, kanske är dem inte heller det.

 

Nåväl, HTC släppte sin skitmobil ett kort tag innan iPhone, men HTC drog igång med sin mobil långt senare än Apple. Om man ser på det rent krasst, så är det alltså en form av dålig kopia av Apples mobil. Känns det då verkligen rimligt att HTC stämmer Apple?

 

OT: Tänkte gå in och kolla lite på HTCs hemsida och läsa om mobilen. Det enda jag såg var denna filmen -->

Hittade den på YT för det var lättare att länka dit men det exakt samma film som på hemsidan. Är inte det en riktigt, riktigt, riktigt usel teaser för en mobiltelefon? Den fick iaf inte mig att bli sugen på en HTC Touch :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om lågbudget-teaser. Att den coolaste funktionen på mobilen dessutom verkar vara möjligheten att ta emot sms gör ju inte saken bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den videon fick mig verkligen avtänd.

Här ska minsann inte röras någon mobil av det märket inte.

Tack och lov att jag inte har sålt mig musik till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en HTC TyTn och jag kan bara säga att det är det värsta POS jag köpt någonsin!

 

Och att iPhone skulle ha kopierat HTC är bara löjligt ... de kör för det första Microsoft i dem .. telefonen är så strippad och har ett fult gränssnitt påminner inte om varandra för fem öre! Det är ju som att säga att Porsche har kopierat volvo genom att sätta hjul på sin bil!

 

I ärlighetens namn så tror jag Apple vinner den striden !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nä det verkar inte vara en höjdare. Undra om Microsoft inser att man har "förlorat matchen" och därför nu börjar rivas och bitas med hjälp av stämningar osv. Tror ingenting av detta kommer att hindra apple att utvecklas i rätt riktning.

 

 

I ärlighetens namn så tror jag Apple vinner den striden !

 

Ja, vi får hoppas på det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...