Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

imac G3


Jerry

Rekommendera Poster

ok, har installerat os 9 på en G3: imac. Har aldrig kört os 9 så jag e lite lost.. Vill konfigurera internet, men hittar inte riktigt.. Var hittar jag om den har airport tex? nån som vil lhjälpa til lså vore jag taclsam.. .):

 

Edit: hmm hittade just airport med mera på skivan under cd extras.. måste man intsallera allt för hand? det räcker inte med att bara installera systemet? eller missa jag att välja till lite saker kanske.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När OS 9 är nyinstallerat så ska dra igång en guide som hjälper dig. :fundersam: iMac G3 har inte airport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah. startade om, nu kom setupen up, och hela system ser mer komplett ut. fattades mass agrejer innan, tyckte det såg tomt ut.. :) har ju iofs inte kört OS 9 innan heller iofs.. :) nu fanns det ju docka å grejer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att starta airport.. Stog att det inte fanns hårdvara för det på datan, inget kort i. Är du säker Axelman på att det inte finns Airport till G3:erna? vore trevligt att kunna ansluta trådlöst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade en gång till... jag läste fel... om den har FireWire ( från oktober 1999 ) kan man installera airport men det är itne standard på någon av dem. Du ahr vråltur om det finns i burken. Du lär ha svårt att hitta en begagnad men det är gratis att anonsera på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har Firewire.. och airport programvaran.. hmm när jag klickar så står det att Airport programvaran inte är på, och kanske behövs intsalleras om. Var hittar jag info om det finns ett kort eller inte? hehe vad ovant det känns att inte hitta nåt.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallera Airport programmen. Men nej, inget kor tinstallerat.. Sån tur har man väl itne.. Hmm undrar var man kan hitta ett sånt.. Nån som har koll på vilket jag sa ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...