Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Trådlös Mighty Mouse

Disp0sable

Recommended Posts

Hej alla!

Jag har ett problem med min nya iMac. Det är så att när jag fick den levererad så hade jag beställt den trådlösa Mighty Mouse men jag fick ingen skiva med att installera den. Som tur var (?) så hade jag beställt en trådlös MM innan till min MB så jag testade den skivan och det gick att installera med den.

Nåja, jag vet inte ens om det har något med saken att göra men problemet är att datorn allt oftare på senare tid tappar koppling med MM och det är fruktaaaansvääärt irriterande. Visserligen är det bara att klicka, röra runt musen, klicka igen och trixa lite så funkar det igen men vafan - jag bytte från PC för att slippa bli vansinnig och misshandla datorn.

Är det någon som känner igen syndromen eller vet vad man ska göra?

Samma sak med min, en Radtech BT600 eller vad den heter :fundersam: Vet inte vad man ska göra åt det dock :sorry:

Jag använde ingen skiva för att installera min MM den fungerade med en gång, och jag beställde den med min iMac oxå iof "late 2006" men min iMac har inte varit i kontakt med någon annan mus än MM. Verkar märkligt. Min MM fungerar perfekt hela tiden för utom att man måste fixa scrollkulan då & då men det är inga problem tycker jag.

Synkar du din telefon med BT eller nått annat, jag har märkt att om jag synkar min mobil via BT så kan MM lagga lite men det är bara stänga av den och sätta på den igen, har visserligen inte inträffat på ett tag.

//H

Pratade så sent som idag med supporten, fick tipset att stänga ner datorn dra ur allting ink strömsladd vänta 15 sek och sedan starta upp datorn utan något inkopplat i portarna! Om det hjälpte återstår att se !

Denna veckan har jag varit med om 5-6 urkopplingar + 1 gång med tangentbordet! Samt en gång där muspekaren phukka upp sig helt ryckte och hade sig!

Pratade så sent som idag med supporten, fick tipset att stänga ner datorn dra ur allting ink strömsladd vänta 15 sek och sedan starta upp datorn utan något inkopplat i portarna! Om det hjälpte återstår att se !

Denna veckan har jag varit med om 5-6 urkopplingar + 1 gång med tangentbordet! Samt en gång där muspekaren phukka upp sig helt ryckte och hade sig!

Ok, bra tips. :)

Men när man startar utan något i portarna så kan man bara sätta i tangentbordet sen då när datorn är igång eller ska man starta om den igen sen?

Ok, bra tips. :)

Men när man startar utan något i portarna så kan man bara sätta i tangentbordet sen då när datorn är igång eller ska man starta om den igen sen?

JAg kör bluetooth så jag vet faktiskt inte! Men han sa starta utan något och koppla in sen! Så jag tror att du tolkat det rätt :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...