Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska jag avbeställa min Imac 20" pga skärmen?


GomerPile

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har precis beställt en iMac 20" 2,4ghz och är rent ut sagt upprörd över all skit jag läst om skärmen.

Jag pluggar grafisk design och behöver en skärm med bra färgåtergivning.

Enligt säljaren på apple skulle den fungera alldeles utmärkt för tryck och bildbehandling men halva internet hävdar ju motsatsen!?

Har även läst att 24" skärmen är mkt bättre men att den ska ha problem med kalla/varma färger.

Egentligen har jag inte råd att avbeställa 20" för en 24" nu när jag pluggar men det kanske är värt det om jag tänkt ha den några år.

Min beställning beräknas inte skickas förrän den 25e så jag hinner ändra den till en 24".

Har iof finansierat köpet med apple loan så det kanske blir problem...

 

Någon som vet eller har några bra råd om hur jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar också grafisk design, ska köpa en iMac, jag tycker du ska göra såhär, åk till en butik och titta å känn på den innan du beställer, visst tyckte jag den hade lite ojämn ljusstyrka, men själva färgen såg jag faktiskt inte annorlunda, samma blåa färg på hela skrivbordet och jag ser det inte om jag inte riktigt tänker på det. Men jag har iof inte kollat så noga i illustrator å sånna grejer. Och sålänge du inte fått datorn och börjat betala på lånet så ska det vara lugnt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser