Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari: Få fler rader i Bookmark Bar? Går det?


Danne Vendel

Rekommendera Poster

Camino (som jag kört med ett par år nu) bygger på bookmark bar med fler rader allteftersom man fyller på med bokmärken. Himla praktiskt. (Se bild)

 

Kan man få Safari att göra samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej, det kanske finns något tillägg. Men jag förstår inte hur du får överblick över bokmärkena? Man kan ju lägga mappar i bookmark bar, tydligare och så får det plats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej, det kanske finns något tillägg. Men jag förstår inte hur du får överblick över bokmärkena? Man kan ju lägga mappar i bookmark bar, tydligare och så får det plats!

Heh... det ser rörigt ut på bilden, va? :) Det är inte så farligt i praktiken. Man har de bokmärken man använder mest där, och vet var dom finns i röran, så man behöver knappast leta alls. Extremt bra, faktiskt.

 

Men jag visste inte att man kunde "mappa" i bookmark bar i Safari. Ska kolla det. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Camino (som jag kört med ett par år nu) bygger på bookmark bar med fler rader allteftersom man fyller på med bokmärken. Himla praktiskt. (Se bild)

 

Kan man få Safari att göra samma sak?

 

I stället för att ha enstaka bokmärken synliga, så har jag gjort mappar med

olika teman, där jag fyllt dessa efter deras rubrik.

På detta sätt får man in mycket bokmärken som är lätta att komma åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stället för att ha enstaka bokmärken synliga, så har jag gjort mappar med

olika teman, där jag fyllt dessa efter deras rubrik.

På detta sätt får man in mycket bokmärken som är lätta att komma åt.

 

PS. Om man fyller på mer än som ryms i menyn där, så dyker det upp en hänvisningspil som gör att man kan gå utanför menyn och välja mappar eller bokmärken. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Om man fyller på mer än som ryms i menyn där, så dyker det upp en hänvisningspil som gör att man kan gå utanför menyn och välja mappar eller bokmärken. DS

Jo, ska kolla detta.

Låter ju OK men det är ju trots allt ett eller två extra klick för varje gång jämfört med Camino. Men man vänjer sig väl....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ska kolla detta.

Låter ju OK men det är ju trots allt ett eller två extra klick för varje gång jämfört med Camino. Men man vänjer sig väl....

 

Har man mapparna fyllda efter sitt tema, så blir det inga extra klickar, utan man glider bara ner till det bokmärke man vill ha.

Mapparna öppnar sig som en meny där man bara väljer.

 

Det är klart att om man går utanför meny fönstret så blir det ett extra klick.

Jag tycker man klarar sig bra med mappar inom fönstret om man bara väljer fina teman på mapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ska kolla detta.

Låter ju OK men det är ju trots allt ett eller två extra klick för varje gång jämfört med Camino. Men man vänjer sig väl....

 

Det blir ett klick för varje mapp, (plus att man markerar det bokmärke man vill använda) vare sig de är inom eller utanför den synliga menyn, men det blir ändå en lättare översikt av vad man har, än som det verkar att se ut på bilden du satte in, eftersom de finns där efter sina olika teman på

rubrikerna i mapparna.

 

Det kom tydligen två liknande saker. det verkade som om den första dunstade bort men är synlig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även välja att öppna alla bokmärken i mappen samtidigt, i flikar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att det inte var så jävligt med mappade bokmärken i bookmark bar som jag befarade.

 

Så nu börjar Safari bli användbar. Med SafariStand och PithHelmet och att man kunde ta bort brushed metal genom att ändra inuti programfilen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...