Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tunn MacBook i aluminium påväg


caktusaurus

Rekommendera Poster

nu blev det hela jättejobbigt!! först hade jag planerat att köpa en ny macbook när leopard släpps, men sen ändrade jag mig och tänkte köpa den i samband med "back to school" erbjudandet så man får 1200 rabatt på en ipod och tänkte beställa den sista dagen på kampanjen så chansen skulle vara så stor som möjligt att få rabatt eller gratis uppgradering till leopard.. men nu när ryktena går om en ny macbook vet jag inte alls hur jag ska göra!! jag vill ju vänta och se, men samtidigt vill jag inte vänta oc hse och sen kommer den inte förens i jul eller ännu senare och då har jag missat erbjuandet med ipoden, för ajg behöver den absolut senast första veckan i december!

 

tror ni dom kommer nämna nånting om den nu på tisdag även fast dom kanske inte lanserar den eller kommer dom hålla det hemligt ända fram till lanseringen, vilket i teorin skulle kunna vara i början av nästa år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog bestämt mig för att beställa nu iallfall. Känns som att denna generationen av macbooks är fulländad och att den nya förmodligen kommer ha någon form av småfel i början. Kan ju faktiskt vänta tills den nya generationen uppgraderas igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog bestämt mig för att beställa nu iallfall. Känns som att denna generationen av macbooks är fulländad och att den nya förmodligen kommer ha någon form av småfel i början. Kan ju faktiskt vänta tills den nya generationen uppgraderas igen :)

 

Ja, jag lutar nog faktiskt åt samma håll. Själv så gillar jag designen av den vita MacBooken, och är osäker på om den nya kommer att tilltala mig. Å andra sidan vill man ju alltid ha "det senaste", men det funkar ju liksom inte inom teknikvärlden - då kommer man gå och vänta för all framtid.

 

Om de nu skulle släppas på tisdag (vilket är högst osannolikt, men ändå) så är det ju iofs inte så lång tid att vänta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag lutar nog faktiskt åt samma håll. Själv så gillar jag designen av den vita MacBooken, och är osäker på om den nya kommer att tilltala mig. Å andra sidan vill man ju alltid ha "det senaste", men det funkar ju liksom inte inom teknikvärlden - då kommer man gå och vänta för all framtid.

 

Om de nu skulle släppas på tisdag (vilket är högst osannolikt, men ändå) så är det ju iofs inte så lång tid att vänta...

 

Ja planen är att vänta till tisdag iaf, händer inget då beställer jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som har någon fundering eller gissning på hur det kommer bli med den nya macbooken rent prestationsmässigt? tror ni det kommer vara stora ändringar vad det gäller tekniken? för deignmässigt börjar mna ju få en liten hint om hur man kan förvänta sig den men vad kommer hända rent tekniskt tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Vadå släpps på tisdag?

 

Kommer det ens att vara någon keynote där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt att jag låter negativ, men brukar ju inte komma så många hintar från apple direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde dröja ett tag innan det kommer en ny MacBook. Macrumors buyer's guide säger:

 

Product MacBook

Recommendation: Neutral - Mid product cycle

Last Release May 15, 2007

Days Since Update 132 (Avg = 202)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

november känns mer realistiskt för någon uppgradering av macbooken, då har leopard släppts och det var även omkring november den uppgrades förra året

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, november borde ligga bättre till.

Men å andra sida är ju inte februari så långt borta och det rör sig antagligen

om en lite större uppgradering för Pro med Penryn processor och flashminne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flashminnen måste nog sjunka rätt bra i pris för att ersätta hårddiskarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flashminnen måste nog sjunka rätt bra i pris för att ersätta hårddiskarna

 

Precis.

Därför finns det en möjlighet med februari släppande

om Apple har kunnat förhandlat med leverantör om rimligare priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9to5mac anar att den kan slippa dvd-läsaren, det vore så skönt att bli av med den.

http://www.9to5mac.com/no-dvd-in-the-new-macbook-253453425

 

Som jag redan skrivit i en annan tråd, jag tycker apple borde pusha för att bli av med skiten.

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=46336&hl=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

En bättre svart macbook med längre batteritid, tystare hårddisk och bättre grafik än GMA950 och jag köper den direkt.

 

Ps. Bättre än GMA950 är nästan vad som helst idag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9to5mac anar att den kan slippa dvd-läsaren, det vore så skönt att bli av med den.

Hur ska man då se på dvd i macbooken??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...