Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iDvd probl.


Duckie

Rekommendera Poster

Goddagens. Jag skulle bränna ut en skiva med olika fotbollsvm krönikor till min morfar, och då ville jag såklart använda iDVD och göra det riktigt snyggt. När jag kollar i infon i finder hur mycket utrymme som krönikorna tar så är det ungefär 4.2 gb. När jag sedan har gjort en snygg meny i iDVD och ska bränna står det att projektet är 13.4 gb? Menyn tar ungefär 700 mb men resten då? Hur ska jag göra för att få plats på en dvd skiva?

Dåligt förklarat maybe men..

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som avgör är speltiden och INTE filstorleken i iMovie.

 

iDVD kommer att komprimera filmen åt dig, upp till 2 timmar INKLUSIVE animerade menyer etc.

För bästa resultat, håll dig under 70-75 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imovie har väl inte med det här att göra? Så du menar att dvd inte kan vara mer än en dryg timme då alltså? själva materialet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imovie har väl inte med det här att göra? Så du menar att dvd inte kan vara mer än en dryg timme då alltså? själva materialet

OK, då använder du inte iMovie. (Fast det är det vanligaste sättet att redigera filmer för iDVD).

 

Som jag skrev, du kan ha upp till två timmar (minus några (cirka 5) minuter för animerade menyer).

Men ju längre speltid desto mer kompression och sämre bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah för jag har bara dragit in avi filer och så som jag har spelat in. det var ju synd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah för jag har bara dragit in avi filer och så som jag har spelat in. det var ju synd

Hur lång speltid har du?

 

Kan du inte dela upp på två DVD:er?

 

Kan du bränna dubbellagers skivor i din Mac? Då kan du ha 2,5 timmar med utmärkt kvalitet eller 4 timmar med godkänd kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det blev någon timme. får nästan göra det. Antar det, nya imacen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...