Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Börjar Apple att sälja saker som inte är färdiga?


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Den senaste tiden har jag läst att den nya Imacen har problem med själv skärmen vilket visa sig i att den får en ljusskiftning så att enna sidan är den ljus medan andra sidan är för mörk.

 

Sedan har jag suttit och lyssna på en skribent som heter Walt Mossberg där han ger sin syn på nya Ipod Touch där han bland annat säger att normalt brukar apples ge en batteri tid som är mindre än vad man får ut av batteriet men inte i det här fallet.

Vill ni se hans syn på Ipod Touch kolla på

http://ptech.allthingsd.com/20070920/apple...on-battery-life

 

Sedan får man höra att även Ipod Touch har skärmproblem.

För ett tag sedan på forumet var det en del som fråga om man skulle vänta på nya Imacen eller köpa den som fanns.

Jag svara att, köper man en mac nu så får man en mac utan barnsjukdomar samt att den är omptimal för att hålla. (nu säger jag inte att den nya Imacen inte skulle hålla)

 

Då är min fråga.

Försöker Apple börja sälja saker som inte håller måttet eller har dom valt fel samarbetspartener när det gäller vissa saker.

Apple har allt att vinna på att inte sänka sig i kvalitets kraven eftersom de är många som växlar ifrån Windows till Mac bara för att Windows har blivit krångligt samt dyrt och den stora grejen att det inte finns virus m..m.

 

Så slutnoten är att om jag ska köpa Iphone när den kommer så väntar jag ett litet tag, dels får bättre pris och dels stabilare telefon.

Även om min hjärna säger VILL HA

 

Trevlig helg alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att med större marknad och fler kunder

detta är något som kommer att finnas med i ekvationen, tyvärr.

 

Sabla trist, men jag tror Apple förblindar sig på den ökande vinsten som börjat ramla in.

 

Trevlig helg själv. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju finnas många aspekter i sig!

 

Flera som köper Mac därav får man fler och fler felrapporter!

Man har valt fel leverantörer, ev leverantören har lovat en sak men hinner inte med själv och "slarvar" med standarden! Återfinns inom många branscher.

 

När det gäller iMac kan jag säga att jag rynkar lite på pannan, för iMacen har ju i princip bara bytt utseende och fått lite annorlunda komponenter! Så man kan ju tycka att Apple faktiskt har den erfarenheten på dennna front att sätta samman en ännu bättre iMac.

 

Sedan när vi kommer till Touchen så är den ju väldigt revolutionerande finns ju ingen produkt som den, kan inte tänka någon liten mp3 spelare som har touch skärm 8/16Gb minne ultratunn !

Så där kan man ju visst tänka sig att något går snett titta bara på allt som ska få plats i det lilla chassiet.

 

Jag tvivlar inte på Apple tänker åtgärda problemet både på iMacen och på touchen, hur de gör det vet jag inte om det blir i form av kompensation eller att de kommer erbjuda utbyte av skärmar etc på vissa serienummer tills de åtgärdat sin produktions linje!

 

Jag spekulerar bara, och har blivit bevisad fel innan .... men det är ju det som gör det hela så roligt att alla tror olika :)

 

Tjingeling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mar får tänka på att det är endast de som har problem med sina Macs som rapporterar fel. Alla andra som är nöjda verkar man inte få speciellt mycket feedback från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnsjukdomar har alltid förekommit på första generationen av en produkt, eller vid en större uppgradering av en befintlig produkt. Det känns som det har varit mycket en tid nu dock...

 

Sen ligger det nog en hel del i att försäljningen gått upp. Vissa produkter (Touch och iPhone) är ju dessutom för Apple helt nya produkter, och det ökar ju såklart risken för barnsjukdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att felet stavas "ekonomer". Apple har blivit så stort att entusiastgrejjen är liksom överspelad. Den tid där man betalade betydligt mer för en Mac är borta. Med tanke på att kineserna är mästare på att plagiera kan de också göra samma grej i 200 kvalitetsnivåer. Vad vi ser är nog ett expriment hur dåligt man kan göra en Mac/iPod/Appleprodukt och ändå lyckas att sälja stora volymer. Det är med stigande oro jag konstaterar att det tummas för mycket på kvaliten. Å andra sidan sälje man oerhört mycket fler pinaler än för bara några år sedan. Det innebär att antalet felaktiga produkter har också ökat oerhört fast procenttalet är densamma.... Frågan är nu om procenten..... :hihihi: ...och hur man hanterar kunderna som blir drabbade. Det finns bara ett sätt och det är en snabb och generös hantering. I annat fall gräver man sin egen grop....... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple klarar ju snart inte av att tillverka ett tangentbord.

Må vara att det är snyggt, men det vore ju bra om det fungerar också.

 

http://www.macfixit.com/

 

 

Möss har de aldrig lyckats med, hur många använder puckmusen idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

enda skillnaden mellan Apples hårdvara idag jämfört med ex det som Acer, Lenovo, HP eller Dell skeppar är att den i några fall är snyggare

 

tror också att de blivit blinda av de ökande intäkterna,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, skaka liv i den där jobs igen, han har blivit för girig. Han kanske skulle lämna platsen till nån ny som brinner för det utan tankar på pengar, kanske nån på detta vackra forum;)

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple klarar ju snart inte av att tillverka ett tangentbord.

Må vara att det är snyggt, men det vore ju bra om det fungerar också.

 

http://www.macfixit.com/

Möss har de aldrig lyckats med, hur många använder puckmusen idag?

 

Jag använder Puckmusen :) Alltså ärligt jag använder den! Tycker den är nice som fasen nu när jag vant mig vid den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog vara en fara att Apple anlitar fler underleverantörer och moteringsfirmor

för att täcka en växande förfrågan på produkter och att dessa nya inte är

riktigt upp till ordinarie standard, vilket vore väldigt tråkigt.

Det är ju dock vanligt förekommande, då firmor ser hägrande vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det nya tangentbordet och det funkar ua. Så där har jag inga problem.

 

Däremot är det ju känt att nya prylar kan ha barnsjukdommar och att det tar ett tag att rätta till dom. Vad jag kan förstå så verkar den nya iMacen vara en sådan pryl som har lite svårt att hålla jämn kvalité. Det är skillnader i färg över skärmen och detta pga av ngt fel. Har hört vad det var och det verkar vara så att Apple har/hade sparat in lite grand i ngn teknisk del i själva skärmen och detta gör att färgen skiftar över ytan. Detta är naturligtvis ngt man måste fixa till så att en skärm från Apple klarar av att visa rätt färger över hela ytan. Tycker personligen att det är lite småsnållt att spara in på tekniska pryttlar för att det skall bli billigare och sedan leverara en produkt som inte håller måttet.

 

Ja detta var vad jag hade att bidra med idag och kan väl säga så mkt att själv är jag mer än nöjd med dom Apple prylar jag har. En Mac Mini G 4 samt det nya tangentbordet i alu.

post-10161-1190445855.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...