Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac Leopard


The Artist

Rekommendera Poster

Tjena folket

 

Funderar på att köpa en 20tum standard Imac, men har hört att man kanske borde vänta tills den 25e, då kanske det nya operativ systemet släpps (står Oct på hemsidan)..

Jag hadde tänkt köpa den med student rabatt, så det blir 10600 plus att jag får en ipod nano.. ( vilket e nice:D)..

erbjudandet med ipoden gäller tills 30oct så det går jag inte miste om..

 

Så frågorna är:

 

Är det värt att vänta tills den 25e?

 

Tror ni att dom kommer släppa Leopard då?

 

Om inte, hur mycket kommer det eventuell kosta att uppgradera för en student?

 

Och hur mycket ram ska jag sattsa på för få det nya OS att funka bra?

 

Är det något annat än ram som behöver uppgraderas eller kommer standard Imac klara sig bra med nya OS?

 

Tacksam för alla svar

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det värt att vänta tills den 25e?

 

Tror ni att dom kommer släppa Leopard då?

Tror inte att någonting kommer hända förrens oktober, men jag som alla andra ha helt fel. Innan oktober är slut så kommer säkerligen dock Leopard… (1gb som är standardmängden minne kommer säkert att räcka även för Leopard men mer minne är aldrig en nackel - däremot är det onödigt dyrt hos Apple).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää nää.. inget apple minne för min del...

jag ska nog uppgradera direkt till 2gb totalt..via komplett.se eller dylikt

 

Om inte den 25e när är då nästa Mac event?

 

iåfs så kan det inte skada att vänta till 25e.. haha det är juh redan på tisdag

 

PS

Men vill gärna fortfarande ha svar på dessa frågor:

 

Hur mycket kommer det eventuell kosta att uppgradera för en student?

 

Är det något annat än ram som behöver uppgraderas eller kommer standard Imac klara sig bra med nya OS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kommer det eventuell kosta att uppgradera för en student?

 

Är det något annat än ram som behöver uppgraderas eller kommer standard Imac klara sig bra med nya OS?

Imac:en har just uppgraderats och kommer snart levereras med Leopard som standard utan förändringar. Om du köper en ny iMac nu så kommer den klara det nya systemet med galans.

 

Om du skulle köpa nu och uppgradera systemet efteråt så får du nog räkna med en tusenlapp plus minus några hundralappar beroende på prissättningen och studentrabbatten.

 

För din del handlar det väl om gratis ipod eller gratis nytt system - antagligen har du nog inte turen att få båda, om det nu inte mirakulöst kommer den 25te.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää nää.. inget apple minne för min del...

jag ska nog uppgradera direkt till 2gb totalt..via komplett.se eller dylikt

 

Om inte den 25e när är då nästa Mac event?

 

iåfs så kan det inte skada att vänta till 25e.. haha det är juh redan på tisdag

 

PS

Men vill gärna fortfarande ha svar på dessa frågor:

 

Hur mycket kommer det eventuell kosta att uppgradera för en student?

 

Är det något annat än ram som behöver uppgraderas eller kommer standard Imac klara sig bra med nya OS?

 

 

apple har inga datorer i sortimentet som INTE klarar en uppdatering till nya systemet.

 

däremot kan det finnas småprogram från andra tillverkare som ännu inte blivit anpassade för det nya. brukar dyka upp rätt snabbt efter release annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iåfs så kan det inte skada att vänta till 25e.. haha det är juh redan på tisdag

På tisdag är det fortfarande september. Du skrev ju själv att Leopard kommer i oktober?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du köpa nu och så får man väl gratis uppdatering om det nya släpps inom tre månader efter det att man köpt datorn. Det svaret fick jag då jag frågade då jag köpte min för et par veckor sedan. Enda det kostar är frakten på skivan. Detta var i butik (sundsvall) men samma borde väl gälla om man köper över nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du köpa nu och så får man väl gratis uppdatering om det nya släpps inom tre månader efter det att man köpt datorn. Det svaret fick jag då jag frågade då jag köpte min för et par veckor sedan. Enda det kostar är frakten på skivan. Detta var i butik (sundsvall) men samma borde väl gälla om man köper över nätet?

 

 

Nej, så ligger det inte till på andra butiker eller hos Applestore.

Fick du skriftligt på detta hos din återförsäljare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej får väl återkomma efter den 25e och ta ett beslut..

 

Tack för all hjälp

Du skrev ju att studenterbjudandet gäller till och med 30 oktober. Då borde ju Leopard ha kommit.

 

Ha lite is i magen och vänta en bit in i oktober, så kommer nog mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir nog till att ha is i magen..

Får se om det kommer mer info snart..

 

PS

Jag väntade på den 25e för jag hörde att dom skulle ha någon konferans idag i paris, så jag tänkte att dom kanske skulle ge oss ett datum då..

 

Men det ser inte ut så..:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du köpa nu och så får man väl gratis uppdatering om det nya släpps inom tre månader efter det att man köpt datorn. Det svaret fick jag då jag frågade då jag köpte min för et par veckor sedan. Enda det kostar är frakten på skivan. Detta var i butik (sundsvall) men samma borde väl gälla om man köper över nätet?

 

 

Hmm. Hade varit intressant att veta hur är med detta. Har inte heller hört något om gratis uppdatering. Någon annan som vet något?

 

Har för övrigt precis köpt mig en imac och är mycket nöjd. Det här med att vänta till nästa uppdatering kan nog vara bra i vissa fall men det kan även bli jäkligt segt, då det hela tiden går en massa rykten om kommande produkter.

Ibland kommer det snabbt och ibland tycks det bara skjutas upp. Det hela hänger väl lite på hur bråttom man har att skaffa en ny dator. Personligen väntade jag typ i 10 mån tills den senaste imacen kom. Orkade dock inte vänta ytterliggare på nytt operativsystem utan bestämde mig för att slå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Man har faktiskt minst 14 dagars ångerrätt (14dagar är enl distansköplagen). Det betyder att om du beställer en vara och att det sedan kommer ut en bättre vara inom 14 dagar kan du enkelt byta upp dig. Det gjorde jag med min nuvarande iMac. Beställde Intel Core Duo, 1v senare kom Intel Core2Duo ut. Jag ringde till apple och de skickade en ny imac till mig och hämtade den gamla ca 1 mån senare (varför vet jag inte, men det var härligt att köra på 2st). Allt enligt distansköplagen.

 

//Ivo

 

obs! Du ska få den nya vara INNAN du skickar tillbaka den gamla, du ska alltså aldrig behöva vara utan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...