Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Börjar tvivla på MacBookens kvalitet


ASTRX

Rekommendera Poster

Har haft min MacBook sen i juli nån gång, och för nån vecka sen så började jag märka hur skalet precis strax under den vassa kanten som man har handlederna över har börjat få små grå sprickor.

De är väldigt svaga och tunna och syns knappt, men jag läste om problemet och upptäckte de när jag kollade.

 

Sedan tyckte jag att plattan tangentbordet sitter i sviktade lite på höger sida, och när jag kollade närmre så ser jag att den glipar en halv millimeter eller så. nu tittade jag runt lite runt boken och det förekommer på flera ställen och den verkar helt enkelt bara ligga fastskruvad, så den va nog inte tät från början.

 

hur ser detta ut på era MacBooks?

jag kommer skicka in den på reparation när sprickorna har börjat visa sig mer, men jsut nu behåller jag den ett tag då jag inte orkar vara utan dator. Men är det fler som reagerat på dessa saker?

Synd då den är så otroligt fresh i övrigt :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förblindades länge av min vackra MacBook, men jag måste säga det alla tänker men ingen vågar säga, MACBOOK ÄR ETT SKÄMT! Jag har en sju år gammal iBook som håller bättre än min 1 år gammla MacBook, apple har dalat i kvaltiet och det hårt. Hoppas bara det gäller bärbara för min MacBook ska bort, ska prova med en iMac hoppas det är mera kvalitet där..

 

Lessen man men du har köpt en dator som inte håller, den kunde varit bra ifall steve jobs och grabbarna inte blivit för giriga och byggt nått lite bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förblindades länge av min vackra MacBook, men jag måste säga det alla tänker men ingen vågar säga, MACBOOK ÄR ETT SKÄMT! Jag har en sju år gammal iBook som håller bättre än min 1 år gammla MacBook, apple har dalat i kvaltiet och det hårt. Hoppas bara det gäller bärbara för min MacBook ska bort, ska prova med en iMac hoppas det är mera kvalitet där..

 

Lessen man men du har köpt en dator som inte håller, den kunde varit bra ifall steve jobs och grabbarna inte blivit för giriga och byggt nått lite bättre!

 

Mjea, nu tycker jag iofs du tar i. visst stör dessa saker, men byggkvaliteten tycker jag ändå överträffar många plastiga laptops därute, förutom IBM/Lenovos thinkpads, som är byggda med klockren precision och kvalitet.

Men felet med sprickorna borde Apple kunde fixat i 2a generationens MB, eller vad man ska kalla den, då dom bytte bland annat plasten som gulnade. dåligt är det.

Får somsagt skicka in den när jag tycker det passar.

 

när jag tar min examen och kulorna börjar rulla in blir det en ny maskinpark med iMacs och MBP, eller vad nu motsvarande kallas om 3 år :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ej upptäckt några sprickor på min MB än i alla fall.

Bara Caps tangenten som ligger lite snett kanske den gör på alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förutom IBM/Lenovos thinkpads, som är byggda med klockren precision och kvalitet.

Men dom kostar också avsevärt mer, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men dom kostar också avsevärt mer, eller?

 

Precis. Man får vad man betalar för. då är man ju uppe i MBP-priser, och MBPs byggkvalitet är väl mycket bättre? inte inspekterat nån sån så mycket.

 

vikingen: min sitter rakt. sprickorna jag pratar om är jättesvaga och ljusgrå och smala. kolla längs sidorna på MacBooken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

MacBook känns som ett krafsbygge rakt igenom.

 

Gick igenom två st trasiga MacBooks från både första och andra generationen innan jag tröttnade

 

Medhåller även Landberg om att Apple blivit lite väl giriga nu, börjar likna "vi ska bli störst och bäst"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...