Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kalendern och nummerdisplay när det ringer


davidsun

Rekommendera Poster

Kalendern börjar med söndag som första dag. Inte så farligt kanske, men ganska irriterande.

Vet någon hur man kan fixa så måndag blir första dag?

 

Så är det nummerpresentatören.

Jag har alla mina telefonnummer i mina kontakter inlagda med landskod. Exempelvis mobilnummer är inskrivna som +46 70osv.

När någon ringer så visas numret som 070osv. Dvs iphone känner inte igen att numret finns i kontaktlistan.

Nån som har lösning på detta?

 

mvh,

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag förstod det skall du inte använda landskoden utan enbart skriva in det faktiskta telefonnummret i kontaktlistan, tex 0707-77 77 77 el. 031-31 31 31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag förstod det skall du inte använda landskoden utan enbart skriva in det faktiskta telefonnummret i kontaktlistan, tex 0707-77 77 77 el. 031-31 31 31

 

Naturligtvis är det en lösning, men ingen bra sådan.

Med tanke på att jag har runt 500 kontakter och de allra flesta har minst två nummer så blir det en hiskelig massa nummer extra att skriva in, och de kontakter som är registrerade med 4 nummer finns det inte plats att dubbla numren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det nummerpresentatören.

Jag har alla mina telefonnummer i mina kontakter inlagda med landskod. Exempelvis mobilnummer är inskrivna som +46 70osv.

När någon ringer så visas numret som 070osv. Dvs iphone känner inte igen att numret finns i kontaktlistan.

Nån som har lösning på detta?

 

mvh,

David

 

Lösning på problemet finns här:

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread...ight=appsupport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer en uppdatering för svenska iPhone kallad SwePhone på iFun.se - vet att Buck och Joakim jobbar på ett komplett paket som fixar det mesta.

 

Dock inte kalendern såvitt jag vet - men jag har inte full koll på vad dom gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ingen iPhone, så jag kan inte testa, men jag har en idé i alla fall.

 

Om ni kör Mac, så testa att starta iCal på datorn. Ställ in där att veckan börjar med en måndag (amerikansk standard är att veckan börjar med en söndag). Synka iPhone med datorn. Eftersom iPhone synkas med iCal i datorn, så borde det även gälla inställningen för veckans första dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...