Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera Photoshop 6.0 på Mac OS X?


idaskida

Rekommendera Poster

Installera Photoshop 6.0 på Mac OS X? Går det överhuvudtaget? Och hur tusan gör jag? På skivan finns en massa filer som jag inte har rätt program till att öppna. "Setup.exe" t.ex..

post-23601-1190300697.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat PS för Windows..? Jag har PS 7 på OSX 10.3.9 och kör en PowerMac G4 1,25 och det går skapligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera Photoshop 6.0 på Mac OS X? Går det överhuvudtaget? Och hur tusan gör jag? På skivan finns en massa filer som jag inte har rätt program till att öppna. "Setup.exe" t.ex..

Det verkar vara en Windows-version av Photoshop du har eftersom det innehåller exe och dll-filer. Det kan gå att installera på en Intel-mac med bootcamp och windows installerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du har en iMac MA 877.... nu fick jag slå lite i register... Det är en Intel-iMac 20" eller hur? Den kan du installera Windows på och köra den versionen som du försökte med. Här är en tråd om hur man installerar Boot Camp på en IntelMac. Sen kan du installera Windows.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303572

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du har en iMac MA 877.... nu fick jag slå lite i register... Det är en Intel-iMac 20" eller hur?

 

Yes, det stämmer. Tack så mycket för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...