Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad kommer i Januari?


pëhrzzon

Rekommendera Poster

Vad tror ni kommer att komma på MacWorld expo i Januari?

 

Själv tror jag på nya skärmar, ny iMac G5 och PowerBook G5 och som jag alltid hoppas på tvåknapps mus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tro på en powerbook G5... Men man kan ju alltid hoppas/drömma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på PowerBook G5, men tror att det kommer att dröja till augusti... Ska köpa en PowerBook till sommaren.... Väntar väl till nästa modell...

 

--

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl 2004 som Macintosh fyller 20 år (Apple fyllde år tidigare) så kanske får vi se något speciellt under året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror varken på Powerbook eller imac G5.

 

Imac är ju alltid lite klenare än deras toppmodeller...

Det kommer nog dröja med imac G5 till nästa höst och powerbook tidigast 2005.

Tror inte de lyckas lösa kylningsproblemen...

 

Men nått spännande borde ju komma, hoppas jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tror snarast på lite mjukvaruuppdateringar. iLife-programmen skulle exempelvis inte må dåligt av en G5-optimering. Lite mer funktionalitet på ljudsidan i iMovie kanske och kanske kanske stöd för externa brännare i iDVD.

 

iMac G5 kommer att dröja ett halvår till (lansering i maj kanske) och PowerBook G5 minst ett halvår, förmodligen mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iMac G5 torde väl inte vara orimligt. Då slår jag till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl 2004 som Macintosh fyller 20 år (Apple fyllde år tidigare) så kanske får vi se något speciellt under året?

Kanskje vi får se en "limited edition dator" med et navn i stil med "20'th Aniversary Mac" eller lignende B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen blir det väl en ordentlig justering av Panther. 10.3.5 eller nåt sånt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

• Xserve G5

• Power Mac G5 1,8, 2x2 och 2x2,2 eller 2x2,5 GHz.

• Panther 10.3.2

• Ny version av Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Nya skärmar med högre kontrast, 600:1, som matchar PoweMac G5.

iMac G5 1.6 Ghz

iWeb – Enkelt program för webbpublicering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya skärmar med högre kontrast, 600:1, som matchar PoweMac G5.

iMac G5 1.6 Ghz

iWeb – Enkelt program för webbpublicering

iMac G5 1,6 GHz låter lite för snabbt tycker jag. Kylningen blir nog problem, det är ju inte så mycket fläkt i en iMac.

Dessutom skulle den nog ligga aldeles för nära minsta powermacen i prestanda.

Om iMac G5 kommer, chansar jag på en strypt variant på kanske 1,2-1,3 GHz, alltså inte mycket mer än vad det är idag, men med den skillnaden att det är en G5 och inte en G4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya skärmar med högre kontrast, 600:1, som matchar PoweMac G5.

iMac G5 1.6 Ghz

iWeb – Enkelt program för webbpublicering

iMac G5 1,6 GHz låter lite för snabbt tycker jag. Kylningen blir nog problem, det är ju inte så mycket fläkt i en iMac.

Dessutom skulle den nog ligga aldeles för nära minsta powermacen i prestanda.

Om iMac G5 kommer, chansar jag på en strypt variant på kanske 1,2-1,3 GHz, alltså inte mycket mer än vad det är idag, men med den skillnaden att det är en G5 och inte en G4.

1.6 kommer inte vara så nära minsta PowerMacen om den höjs till 1.8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac G5 1.6GHz.

 

Minsta Powermacen blir 2.0GHz med nya 90nm chipet, värsta Powermacen blir Dual 2.6GHz. Och sen kanske en Single 2.2GHz och en Dual 2.4GHz där emellan.

 

Med denna uppställning så blir nog gapet mellan iMac G5 och Powermac 2.0GHz tillräckligt stort.

 

Men, det är väl bara till att vänta och se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den klassiska önskan. Verkar som de flest macofiler har önskat sig det sen -93 ungefär...

 

Jag tycker dock att det är skönt att de inte gör det. Jag tror faktiskt att det är mer ergonomiskt rätt en hand på tangentbordet och en på musen. Fast jag hade lite problem i början, när jag bytt från PC i somras. Då hade jag en mus med scrollhjul och 6 knappar...

 

Plus att det är en gimmick som är en del av varumärket, kan man nästan säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesper Landen

Jag tror på 30' Cinema Display, iMusic (baserad på Logic), Ny iPod, Generell uppdatering av PM G5 och kanske hoppas, hoppas en ny "gadget"

 

Det vore också kul med en ny "anniversary mac"

 

 

/Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dog projektet iPhone..? En macmobil för att uttöka den digitala huben kanske kan vara något.

iCamera med egen hårddisk a´la iPod eller en utökad iPod med fickdatorfunktion a´la Palm (iPocket).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Appleinsider claims that IBM is currently producing 90nm G5s in volume at speeds of 2GHz, 2.2GHz, 2.4GHz and 2.6GHz.

 

Apple is expected to announce these new G5 processors in speed bumped PowerMacs at the January MacWorld Expo according to one source at Appleinsider. This would be consistent with previous rumors and whispers that the low-end PowerMac would become a single 2.0GHz G5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tror på en 16:9 tablet G5 med väteceller. 500 GB disk och tre dygns kontinuerlig användning utan laddning.

 

just det ja, jag tror på tomten också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20" Powerbook G5 dubbelpropp och en iPhone med inbyggd MP3 spelare och handdator (w00t) (w00t) (w00t) Äh… släng i en digitalkamera oxå när vi ändå håller på och skriver brev till tomten Jobs…

 

I WISH ME A MERRY XMAS – sorry – JANUARI…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Min drömuppsättning av Apples huvudsakliga produktlinje skulle se ut på följande sätt:

 

Powermac G5 med dubbla processorer över hela linjen. 2,0 2,2 och 2,5 GHz

iMac G5 med enkelprocessor. 1,6 1,8 och 2,0 GHz

Powerbook G5 med dubbla processorer

iBook G5 med enkelprocessor

 

Nej nu måste jag sluta skriva. Jag håller på att dreggla ner tangentbordet. Inte bra.

Mvh

iCharlie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...