Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia 3G-kort


MAXiC

Rekommendera Poster

Nu är det såhär att en god vän till mig är sugen på att införskaffa en iPhone. Han har ett Telia abonnemang och det är ett 3G-kort. Ska detta kort fungera i en iPhone utan problem eller är det så att han måste styra upp ett 2G-kort istället? Hur isåfall går han tillväga för att få tag på ett 2G-kort? Han ringde telias kundtjänst och dom sa att "det inte längre fanns några 2G-kort kvar". Detta tycker jag är ytterst märkligt..

 

Jättetacksam för svar! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör iphone me Comviq 3G kort och det verkar funka har lite problem med att aktivera luren när ja ringer någon men det är löst med att sätta på högtalaren o stänga av den igen då får ja ljudet i luren men ja skulle inte tro att d beror på att ja har ett 3g kort. fasst du har ett 3g kort så kan du ju endå välja att köra genom 2g nätet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det såhär att en god vän till mig är sugen på att införskaffa en iPhone. Han har ett Telia abonnemang och det är ett 3G-kort. Ska detta kort fungera i en iPhone utan problem eller är det så att han måste styra upp ett 2G-kort istället? Hur isåfall går han tillväga för att få tag på ett 2G-kort? Han ringde telias kundtjänst och dom sa att "det inte längre fanns några 2G-kort kvar". Detta tycker jag är ytterst märkligt..

 

Jättetacksam för svar! :rolleyes:

 

Telias 3G-kort är bakåkompatibelt mot gsm-telefoner, till skillnad från iaf 3s.

Om den nu funkar i iPhone kan jag inte svara på riktigt, men det borde gå.

Testade i en gammal Ericsson modell tegelsten för ett tag sen, och den funkade :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det såhär att en god vän till mig är sugen på att införskaffa en iPhone. Han har ett Telia abonnemang och det är ett 3G-kort. Ska detta kort fungera i en iPhone utan problem eller är det så att han måste styra upp ett 2G-kort istället? Hur isåfall går han tillväga för att få tag på ett 2G-kort? Han ringde telias kundtjänst och dom sa att "det inte längre fanns några 2G-kort kvar". Detta tycker jag är ytterst märkligt..

 

Jättetacksam för svar! :rolleyes:

 

Det funkar fint.

Jag har Telia 3g simkort i min iphone.

3g fungerar naturligtvis inte...

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar fint.

Jag har Telia 3g simkort i min iphone.

3g fungerar naturligtvis inte...

/David

 

Fan va skönt att höra! att 3G inte fungerar förstår jag helt :D

Tack för all hjälp från er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...