Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPod Nano eller iPod Touch?


Ramirez

Rekommendera Poster

Skulle behöva lite hjälp... argumenterar med mig själv :fundersam:

 

I nuläget har jag två behov... vidcasts och PDA... Jag använder mig av en Palm TX som kalender och har en första generationens Nano.

 

När jag hörde om iPod Touch jublade jag och tänkte att här anländer min nästa iPod/PDA. Sen kom de nedbantade funktionerna (strypt kalender funktion). Egentligen klarar jag mig med Palmen, den börjar dock kännas gammal. Men den fungerar utan problem.

 

Mitt behov av ny iPod handlar i stor utsträckning om videopodcasts. Jag använder min iPod mestadels för att lyssna på podcasts och min 1 gen Nano låser bort mig från alla vidcasts. Jag behöver inte mycket lagringsminne. Mestadels för podcasts.

 

Det som talar för Touch är multitouch-systemet och Safari. Men jag kan surfa med Palmen som har inbyggd Wi-Fi.

 

Kanske Touch har potential till att bli en fantastisk iPod/PDA... Innebär säkert lite väntan.

 

Vad tycker ni jag ska göra?

 

Jag får ju en Nano för halva priset... jag klarar mig med Palm TX som PDA...

 

Lönar det sig att betala dubbelt för multi-touch och Safari?

 

Nano eller Touch? Touch eller Nano? :fundersam:

 

Edit: Glömde bort att nämna att jag funderar på att skaffa Leopard så fort det kommer ut... Detta ska tas in i beräkningarna i mina argument... Det kan bli dyra månader med Leopard och ny iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni... hjälp mig att "make up my mind"... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte bli missnojd med den nya nanon. Har haft min i snart en vecka och den ar riktigt bra. Jag anvander ocksa den for videocasts, men tror inte jag kommer anvanda den sa mkt for Filmer. For lite minne helt enkelt.

 

Ipod Touch verkar inte vara en hojdare i mina ogon. Riktigt trevligt interface, men samma funktioner som de andra ipoddarna...

 

Sa min rost:

 

Nano

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev iPod Nano 4GB varianten. Räcker för mig, helt tillräcklig för videocasts. Får bli en iPhone senare när 3G varianten kommer.

 

Jag är nöjd med beslutet. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...